مسکن باید از حالت سرمایه‌ای خارج شود

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است، تا زمانی که مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج نشود این گرانی در بازار مسکن همچنان ادامه خواهد داشت.
عرضه واحدهای استیجاری

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری بازار، شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بازار خرید و فروش مسکن مدیر ندارد، گفت: با رئیس‌جمهور در خصوص اینکه یک مدیر پاسخگو در حوزه بازار مسکن داشته باشیم به توافقاتی رسیدیم.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بازار مسکن یک مدیر  پاسخگو ندارد، عنوان کرد: برای ساماندهی بازار مسکن نیازمند تولید مسکن هستیم تا فاصله عرضه و تقاضا کاهش یابد.

وی در ادامه به چرایی گرانی در بازار مسکن اشاره کرد و افزود: بانک‌ها و مافیای مسکن با احتکار مسکن، قیمت مسکن را مصنوعی افزایش می‌دهند. شاکری با تأکید بر اینکه حتی دانشجویان دکترا از مرکز شهر به حواشی شهر در حال مهاجرت هستند و نمی‌توانند یک واحد مسکونی دو اتاقه اجاره کنند، خاطرنشان کرد: متأسفانه تمام قیمت‌ها صوری در حال افزایش و در حال انعقاد قرارداد هستند.

گرانی در بازار مسکن

گرانی 30 درصدی قیمت مسکن فقط در چند ماه!!!

عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام اینکه قیمت مسکن در عرض چند ماه به یکباره ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: کنترل قیمت مسکن و اجاره‌بها دارای پارامترهای مختلفی است اما بازار مسکن باید یک مسئول داشته باشد و همان‌طور که اعلام کردم ۷ تا ۸ پارامتر در بازار مسکن مؤثر است اما همه این موارد را یک نفر باید پاسخگو باشد.

مطلب پیشنهادی:  با چه میزان نقدینگی می‌توان در طرشت خانه خرید؟

شاکری معتقد است، تا زمانی که مسکن از کالای سرمایه‌ای خارج نشود این گرانی در بازار مسکن همچنان ادامه خواهد داشت. برای این موضوع هم نیازمند چند اقدام است. تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه. در تمام دنیا مسکن را کنترل و آن را از کالای سرمایه‌ای به مصرفی تبدیل کرده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح نهضت ملی مسکن اگر به قرارداد و تحویل واحدها برسد، زَهر بار روانی مسکن را خواهد گرفت اما مشکل اصلی را حل نمی‌کند.

مطالعه بیشتر: مطلب «ادامه روند تورمی در بازار مصالح ساختمانی» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. صادق

    26 اردیبهشت 1401 در 9:32 ب.ظ

    این آقایان مثلاً کارشناس باید توجه داشته باشند که علاوه بر عدم توانایی خریداران که با تاکید در آینده هم توان خرید نخواهند داشت و اگر تحولات جمعیتی را که رو به کاهش است و مهاجرت گسترده هم مزید بر علت می‌باشد و همچنین تعداد خانوارهای ایرانی حدود بیست و چهار میلیون خانوار و تعداد خانه های موجود در کشور حدود سی و سه میلیون واحد است که تعداد خانه‌های موجود حدود نه میلیون واحد بیشتر از خانوارها می باشد و اگر تا ده سال دیگر حتی یک واحد خانه هم ساخته نشود باز همچنان تعداد خانه بیشتر از خانوارها خواهد بود را نظر بگیریم آینده بازار مسکن رو به کاهش خواهد بود واین قیمتهای اعلامی از طرف سوداگران غیر واقعی و غیر منطقی است و فعلا بازار مسکن به بن بست خورده و با گذشت زمان و نیاز سنجی جامعه و همچنین نمود بیشتر توان خرید در بازار مسکن رکود مطلق حاکم خواهد شد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      31 اردیبهشت 1401 در 2:54 ب.ظ

      با سپاس از نظرات کارشناسی جنابعالی . متشکرم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…