کیفیت ساخت و ساز ایده‌آل نیست

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس مسکن معتقد است با اینکه کیفیت ساخت و ساز مسکن افزایش یافته، اما هنوز ایده‌آل نیست.
حوزه ساخت و ساز

به گزارش دلتا مگ به نقل از اخبار ساختمان، مسعود زریبافان در رابطه با کاهش کیفیت ساخت و ساز مسکن در کشور اظهار کرد: اگر مهندسان ناظر به شهرداری گزارش بدهد که سازنده ۲ متر اضافه ساخته است، جلو کار را می‌گیرند.

وی ادامه داد: اما اگر مهندس ناظر گزارش بدهد که به جای آرماتور ۱۸ از آرماتور ۱۰ استفاده کرده، شهرداری جلوی ساخت و ساز را نمی‌گیرد. مقصر شهرداری است و مهندس ناظر کار  خودش را انجام داده است.

زریبافان با تاکید بر اینکه شهرداری باید محکم پشت سر مهندس ناظر بایستد اما این کار را نمی‌کند، عنوان کرد: آخر کار هم شهرداری می‌گوید «کاری ندارم برو و مهندس ناظر را راضی کنید تا به شما پایان کار بدهم.»

کیفیت ساخت و ساز مسکن

او در ادامه مطلب فوق افزود: «مالک هم آنقدر به مهندس فشار می‌آورد آنقدر تهدید می‌کند که آخر سر مهندس را تغییر می‌دهند. مهندس ناظری که کارش را خوب انجام داده مجبور به انصراف می‌شود و یک مهندس متخلف می‌آید و پول می‌گیرد و تایید می‌کند که اینجا شهرداری مقصر است».

کارشناس مسکن اضافه کرد: چگونه قانون می‌گوید اگر دیوان عدالت اداری رای را به یک مدیر متخلف داد آن مدیر باید حکم را اجرا کند در غیر اینصورت متخلف است و تا عزلش پیش می‌رود. در ساخت و سازها نیز شهرداری‌ها باید اینگونه باشند.

مطلب پیشنهادی:  با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی مخالفت شد

زریبافان تاکید کرد:‌ اگر مهندس ناظر وظیفه خود را انجام داده،‌ شهرداری باید به گزارش تمکین کند و جلوی ساخت و ساز را بگیرد و تا زمان رفع خلف اجازه ادامه کار را به مالک ندهد. وی معتقد است که کیفیت ساخت و ساز در کشور روند صعودی داشته اما هنوز ایده‌آل نیست.

وی با اشاره به این‌که شهرداری باید فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی را تسهیل کند، اظهار کرد: شهرداری ایرادات را یکی، یکی می‌گیرد. باید ایرادات را با هم به مالک بگوید تا یکجا همه آنها را برطرف کند و فرآیند ساخت و ساز مسکن را طولانی می‌کنند.

مطالعه بیشتر: مطلب «ویژگی و امکانات جنت آباد مرکزی برای خرید خانه» را در دلتا  مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] مطالعه بیشتر: کیفیت ساخت و ساز ایده‌آل نیست […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …