قیمت اجاره در تهران و سایر شهرها چقدر افزایش یافت؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رستم قاسمی اعلام کرد که نرخ اجاره مسکن در تهران برای قراردادهای جدید ۲۵ درصد خواهد بود.
اجاره نشینی در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایلنا، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار نرخ افزایش اجاره بها در بقیه کلانشهرها را ۲۰ درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام کرد. (گفتنی است، برای مشاهده فایل‌های اجاره آپارتمان در تهران می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.)

رستم قاسمی با تاکید بر اینکه با متخلفان این مصوبه برخورد تعزیراتی خواهد شد، تصریح کرد: مبنای افزایش تصویب شده را برای مالکان و مستاجران براساس نرخ اجاره سال قبل دانست و از میزان افزایش ودیعه مسکن در روزهای آینده خبر داد.

عبدالله اوتادی عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک درباره نرخ اجاره مسکن در تهران گفته است: پیش از اینکه دولت در قیمت‌گذاری بازار اجاره دخالت داشته‌ باشد، متوسط و میانگین افزایش اجاره‌بها در تهران بین 9 تا 13 درصد بود. اما دخالت دولت منجر به افزایش قیمت بالای 75 درصدی نرخ ها طی سه سال شد.

نرخ اجاره مسکن در تهران

او با بیان اینکه نرخ اجاره در برخی از مناطق تهران تا 300 درصد افزایش پیدا کرده‌ است، عنوان کرد: دولت سه سال است که سقف افزایش اجاره‌بها را به 25 درصد رسانده که در مجموع سه سال این میزان افزایش اجاره‌بها به طور رسمی به 75 درصد رسیده‌ است. وی تاکید داشت: قیمت گذاری دستوری در بازار اجاره هیچ کمکی به مستاجران نکرد و حتی باعث افزایش کرایه خانه شد.

مطلب پیشنهادی:  ثبت نام 100 هزار متقاضی طرح مسکن در دو روز!

طبق گفته اوتادی، دولت به جای دخالت در بازار مسکن باید به افزایش تولید مسکن کمک کند. در حال حاضر فقط اخذ جواز ساخت مسکن بیش از 1.5 سال زمان می‌برد و در این شرایط روند تولید مسکن بسیار کُند خواهد بود و می‌دانیم که عامل موثر برای کاهش اجاره بها افزایش عرضه و تولید مسکن است.

اوتادی عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک درباره میزان افزایش اجاره‌بها گفت: در حال حاضر شاهد درخواست افزایش اجاره و ثبات رهن‌ها هستیم و بیشتر موجران به دنبال افزایش نرخ اجاره ماهانه هستند به طوری که قراردادهای 100 میلیون رهن با 3 میلیون اجاره به 100 میلیون رهن با 8 میلیون اجاره رسیده‌ است.

مطالعه بیشتر: مطلب «بیشترین خانه های خالی در شمال تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «قیمت اجاره در تهران و سایر شهرها چقدر افزایش یافت؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…