بیشترین خانه های خالی در شمال تهران

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس حوزه مسکن مطرح کرد: در حال حاضر با حجم زیادی از خانه‌های خالی در شمال تهران و شهرهای اطراف مواجه‌ایم، اما در مناطق کم‌برخوردار درون شهرها ظرفیت مناسبی برای ساخت‌وساز وجود دارد.
خانه های خالی در شمال تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان استان تهران به ساخت مسکن ملی اشاره کرد و گفت: احداث مسکن و الزاماتی می‌طلبد که ساختار آن در طرح نهضت ملی مسکن دیده نشده است. از همین رو خرید خانه در تهران و سایر شهرها برای مردم بسیار سخت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ساخت یک میلیون واحد محقق نخواهد شد، عنوان کرد: اعلام قیمت متری ۴.۵ میلیون تومان برای واحدهای نهضت ملی مسکن که توسط دولت اعلام شده است، برای سازندگان صرف نمی‌کند از آن طرف خریدار هم توان مالی ندارد.

او می‌گوید همین موضوع باعث شده که بسیاری از کسانی که ثبت‌نام می‌کنند، امتیازشان بفروشند. بنابراین دولت باید با استفاده از منابع خودش این پروژه را جلو ببرد و واحدها را وارد بازار اجاره کند یا به صورت اقساطی به متقاضیان بفروشد.

بر اساس گفته او، در طرح مسکن مهر قرار بود دولت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد اما از ۱۵ سال پیش تاکنون سالیانه ۱۳۵ هزار واحد ساخته و جمعاً حدود ۲ میلیون واحد احداث شده است.

خانه های خالی در شمال تهران

محتشم با طرح این پیشنهاد که دولت باید ساخت‌وساز را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: اگر بخش خصوصی می‌خواهد در ساخت‌وساز به توفیق برسد باید از تکنولوژی کشورهای توسعه یافته استفاده کند تا هم بهره‌وری اقتصادی را افزایش دهد و هم کیفیت ساخت را بالا ببرد.

مطلب پیشنهادی:  سروسامان دادن بازار اجاره با کمک دولت

حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم تهران زیر خط فقر مسکن هستند، گفت: شاخص دسترسی به مسکن در تهران به ۶۵ سال رسیده است.

وی با انتقاد از عواملی که باعث رکود ساخت‌وساز در شهر تهران شده است، افزود: پروانه ساختمان شبیه گاو شیردهی شده که هر کس سطلی گرفته و آن را می‌دوشد. الان هم دیگر شیر ندارد و از خونش می‌مکند.

مطالعه بیشتر: مطلب «پلتفرم های آنلاین در بازار مسکن چه نقشی دارند؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …