افزایش مشکلات مستاجران در سایه خلاء نظارتی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید با تدوین برنامه جامع مدیریت اجاره نشینی، بستر مناسبی به منظور کاهش فشار بر اقشار ضعیف جامعه طراحی نماید.
اجاره نشینی

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، عبدالجلال ابری با اشاره به وضعیت نامناسب بازار اجاره نشینی، گفـت: به دلیل خلاء نظارتی دستگاه‌های دولتی و عدم انجام وظیفه وزارت راه و شهرسازی در ساخت و تامین مناسب مسکن و برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا، متاسفانه قیمت اجاره بها افزایش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: فصل جابه‌جایی مستاجران زیر سایه کرونا، مشکلات اقتصادی و افزایش سرسام آور اجاره بها معضلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

ابری اظهار داشت: از طرفی مستاجرانی که مدت‌ها است قید صاحب خانه‌ شدن را زده‌اند تنها به فکر سرپناه اجاره‌ای هستند. مستاجران به دلیل فقدان سیاست و راهبرد مشخص در کنترل قیمت‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

اجاره نشین

وی افزود: سال گذشته ستاد مقابله با کرونا به منظور حمایت از مستاجران، وام ودیعه مسکن متناسب با شهر محل سکونت افراد در نظر گرفت و همچنین با تعیین سقف اجاره بها تا حدودی جلوی افزایش بی حساب و کتاب اجاره بها را گرفت. از این رو لازم است، قبل از شروع فصل جا به جایی، مجددا برنامه‌ای برای حمایت از مستاجران از طرف دولت در نظر گرفته شود.

مطلب پیشنهادی:  احیا شدن شورای عالی مسکن

دولت برای کاهش فشار مستاجران فکری کند

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: دولت باید با تدوین برنامه جامع مدیریت اجاره نشینی، بستر مناسبی برای کاهش فشار به اقشار ضعیف جامعه طراحی کند.

او افزود: دولت باید نظام اجاره داری و اجاره نشینی را در چارچوب شفافی برای مردم با هدف کاهش فشار بر اقشار آسیب پذیر مد نظر داشته باشد.

ابری در پایان گفت: دولت آتی باید با تدوین برنامه جامع اجاره داری، اجاره نشینی و سیاست راهبردی میان مدت و بلند مدت بازار اجاره مسکن را ساماندهی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …