خیابان قائم مقام و امکانات آن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیابان قائم مقام یکی از خیابان‌های مهم و معروف شهر تهران است که امکانات زیادی را در خود جای داده است.
خیابان قائم مقام و امکانات آن

محله قائم مقام کجاست؟

خیابان قائم مقام در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است. این محله در قلب محدوده طرح ترافیک قرار گرفته و در نتیجه کار را برای افرادی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، سخت می‌کند. بافت این محله اغلب تجاری و اداری است اما ساخت و ساز خانه‌های مسکونی نیز در آن دیده می‌شود.

بانک ملی در خیابان قائم مقام

قیمت ملک در این محله متوسط رو به بالا است و افراد زیادی را به خرید آپارتمان در محله قائم مقام تهران جلب می‌کند. محله قائم مقام از محله‌های عباس آباد-اندیشه، قائم مقام-سنائی، ایرانشهر و آرژانتین-ساعی عبور می‌کند. به‌علاوه محله قائم مقام از جنوب به خیابان کریمخان، از شرق به بزرگراه مدرس، از غرب به خیابان میرزای شیرازی و از شمال به خیابان مطهری دسترسی دارد.

دسترسی به قائم مقام

همانطور که در بالا ذکر شد، محله قائم مقام در محدوده طرح زوج و فرد است. بنابراین افراد زیادی نمی‌توانند روزانه از خودروی شخصی استفاده کنند. برای حمل و نقل مردم اتوبوس و خطوط تاکسی رانی وجود دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این محله، در انتهای خیابان کریمخان زند قرار گرفته است. این محله ایستگاه مترو ندارد و برای حمل و نقل با مترو باید به ایستگاه‌های مجاور بروید.

مطلب پیشنهادی:  قیمت ۲۵ هزار تومانی سیمان مربوط به کارخانه است نه بازار

مرکز خرید آوا سنتر

امکانات محله قائم مقام

از جمله مراکز خرید قائم مقام می‌توان به برج اداری-تجاری امید 2، مرکز خرید آوا سنتر، فروشگاه جانبو، مرکز خرید گل نرگس و مرکز خرید آلماجین اشاره کرد. مراکز درمانی مهم این محله پر تردد شامل مرکز جامع اندیشه سلامت روان، بیمارستان تهران کلینیک و دفتر ارزیابی شنوایی-تعادل می‌باشد.

از خیابان‌های مهم دیگر محله قائم مقام می‌توان به خیابان مفتح، بهشتی، گلریز، مشاهیر و خردمند شمالی اشاره کرد. سفارت اندونزی، اداره ثبت اسناد و املاک ولیعصر، دیوان محاسبات استان تهران و سازمان امور مالیاتی کشور از مراکز مهم محله قائم مقام است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شیراز جنوبی، محله‌ای در مرکز تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …