خیابان قائم مقام و امکانات آن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیابان قائم مقام یکی از خیابان‌های مهم و معروف شهر تهران است که امکانات زیادی را در خود جای داده است.
خیابان قائم مقام و امکانات آن

محله قائم مقام کجاست؟

خیابان قائم مقام در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است. این محله در قلب محدوده طرح ترافیک قرار گرفته و در نتیجه کار را برای افرادی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، سخت می‌کند. بافت این محله اغلب تجاری و اداری است اما ساخت و ساز خانه‌های مسکونی نیز در آن دیده می‌شود.

بانک ملی در خیابان قائم مقام

قیمت ملک در این محله متوسط رو به بالا است و افراد زیادی را به خرید آپارتمان در محله قائم مقام تهران جلب می‌کند. محله قائم مقام از محله‌های عباس آباد-اندیشه، قائم مقام-سنائی، ایرانشهر و آرژانتین-ساعی عبور می‌کند. به‌علاوه محله قائم مقام از جنوب به خیابان کریمخان، از شرق به بزرگراه مدرس، از غرب به خیابان میرزای شیرازی و از شمال به خیابان مطهری دسترسی دارد.

دسترسی به قائم مقام

همانطور که در بالا ذکر شد، محله قائم مقام در محدوده طرح زوج و فرد است. بنابراین افراد زیادی نمی‌توانند روزانه از خودروی شخصی استفاده کنند. برای حمل و نقل مردم اتوبوس و خطوط تاکسی رانی وجود دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این محله، در انتهای خیابان کریمخان زند قرار گرفته است. این محله ایستگاه مترو ندارد و برای حمل و نقل با مترو باید به ایستگاه‌های مجاور بروید.

مطلب پیشنهادی:  قیمت رهن و اجاره مسکن در محدوده امیربهادر + جدول

مرکز خرید آوا سنتر

امکانات محله قائم مقام

از جمله مراکز خرید قائم مقام می‌توان به برج اداری-تجاری امید 2، مرکز خرید آوا سنتر، فروشگاه جانبو، مرکز خرید گل نرگس و مرکز خرید آلماجین اشاره کرد. مراکز درمانی مهم این محله پر تردد شامل مرکز جامع اندیشه سلامت روان، بیمارستان تهران کلینیک و دفتر ارزیابی شنوایی-تعادل می‌باشد.

از خیابان‌های مهم دیگر محله قائم مقام می‌توان به خیابان مفتح، بهشتی، گلریز، مشاهیر و خردمند شمالی اشاره کرد. سفارت اندونزی، اداره ثبت اسناد و املاک ولیعصر، دیوان محاسبات استان تهران و سازمان امور مالیاتی کشور از مراکز مهم محله قائم مقام است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شیراز جنوبی، محله‌ای در مرکز تهران» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …