هنگام خرید ملک موروثی به این نکات توجه کنید!

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از نکات مهم هنگام خرید ملک موروثی، تحقیق و بررسی درباره وصیت‌نامه است. وجود وصیت‌نامه در این مورد، امری ضروری است.
هنگام خرید ملک موروثی به این نکات توجه کنید!

به احتمال زیاد شما هم املاکی را دیده‌اید که بدون استفاده رها شده است. معمولا این املاک موروثی هستند و به دلیل اختلاف میان وارثان، رها شده‌ اند. قیمت مناسب و موقعیت خوب این نوع املاک، توجه خریداران زیادی را به خود جلب می‌کند. البته که خرید و فروش این املاک از نظر قانونی مشکلی ندارد، اما باید برخی مسائل حقوقی را هم در نظر گرفت. عدم توجه به این مسائل و نکات، تبعات و مشکلات جبران‌ناپذیری برای شما خواهد داشت. با دلتا مگ همراه باشید تا مهم‌ترین نکته‌های حقوقی درخرید املاک موروثی را بررسی کنیم.

خرید ملک موروثی

خرید و فروش ملک موروثی

  • ملک به نام فرد فوت ‌شده باشد

اولین نکته‌ای که در خصوص خرید املاک موروثی وجود دارد این است که ملک به نام شخص فوت‌ شده باشد، یعنی ملکی که در مالکیت همسر فوت شده است جزو املاک موروثی نیست و فرزندان و ورثه نمی‌توانند با عنوان ملک موروثی آن را بفروشند. برای اطمینان از این قضیه کافی است نگاهی به سند ملک بیندازید تا تکلیف صاحب ملک مشخص گردد.

  • وارثان ملک چه کسانی هستند؟

در قوانین مربوط به ارث، گواهی انحصار وراثت وجود دارد که توسط مراجع قضایی صادر می‌شود. در این گواهی، وارثان فرد فوت شده به شکل قانونی مشخص خواهد شد. گواهی انحصار وراثت برای خرید و فروش املاک موروثی لازم است تا معلوم شود که شما با چه کسانی باید این معامله را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:  مستاجران منتظر وام اجاره نباشند

وارثان ملک چه کسانی هستند؟

  • همه وارثان باید امضاء کنند

این نکته را فراموش نکنید که شما فقط زمانی می‌توانید اقدام به خرید املاک موروثی کنید که همه وارثان بخواهند سهم خود را بفروشند. این‌طور هم نیست که شما بتوانید سهم چند ورثه را بخرید و سهم چند نفر را نه. هنگام نوشتن مبایعه‌نامه، همه وارثان یا وکلای آن‌ها باید حضور داشته باشند و مبایعه‌نامه را امضا کنند. حتی مثلا اگر یک نفر از ۱۰۰ نفر هم هنگام معامله حضور نداشته باشد، بعدا می‌تواند باعث دردسر برای شما شود.

  • مبلغ را به تک‌تک ورثه بپردازید

از نکات مهمی که در خرید و فروش املاک موروثی رعایت نمی‌شود، نحوه پرداخت مبلغ معامله است. در بیشتر مواقع خریدار، مبلغ معامله را به‌صورت کلی به یکی از وارثان می‌دهد تا آن‌ها بین خود تقسیم کنند. این کار، اشتباه بزرگی است و خریدار باید سهم هر یک از وارثان را تک‌ به‌ تک بپردازد تا بعدا مدعی پیدا نشوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «درخواست تخلیه فوری ملک» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

با رعایت 5 نکته طلایی، رشد نخل شامادورا چند برابر کنید!

گیاهان آپارتمانی بزرگ مانند نخل شامادورا زیبایی خاصی به دکوراسیون خانه می‌بخشند و محیط را …