محله شیراز تهران را بیشتر بشناسید

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ساکنان خیابان شیراز جنوبی جزو سکنه قدیمی این خیابان هستند که با وجود تغییر کاربری این نقطه از شهر، تمایلی به ترک محله قدیمی خود ندارند.
محله شیراز تهران

اگر برای خرید خانه در محله شیراز تهران مردد هستید و نمی‌دانید که کدام یک از بخش‌های شمالی یا جنوبی آن بهتر است، با ما همراه باشید. خرید خانه در تهران کمی مشکل‌تر از سایر شهرها است؛ چرا از وسعت بیشتری برخوردار است و همین امر ممکن است دسترسی به امکانات رفاهی را برای ما مشکل کند؛ بنابراین برای بسیاری از افراد مهم است که در محله‌ای خانه بخرند که  دسترسی بسیار خوبی دارد؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهند تا بین محله‌هایی که در مرکز شهر قرار دارد یکی را انتخاب نمایند.

خرید آپارتمان در تهران

محله شیراز تهران جزو آن دسته از محله‌های تهران است که در مرکز شهر قرار دارد و به دو بخش خیابان شیراز جنوبی و خیابان شیراز شمالی تقسیم شده یکی از دلایلی که باعث معروف شدن این محله شده این است که خیابان شیراز تهران بورس لوازم شیرآلات ساختمانی است. از نظر موقعیت جغرافیایی هر دوی این مناطق برای زندگی در شرایط مطلوبی قرار دارند که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم. در صورتی که تمایل به خرید آپارتمان در شیراز جنوبی یا خرید آپارتمان در شیراز شمالی  را دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خیابان شیراز شمالی تهران کجاست؟

خیابان شیراز شمالی در منطقه 3 شهرداری تهران قرار دارد و شما به راحتی می‌توانید از محله‌های ونک و ملاصدرا به این خیابان دسترسی داشته باشید. خیابان شیراز شمالی از جنوب به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه کردستان و از غرب به بزرگراه چمران دسترسی دارد. یکی از دلایل محبوبیت این خیابان، نزدیک بودن به مکان‌های تفریحی است. برای خرید و اجاره آپارتمان در شیراز شمالی تهران باید بدانید که این محله در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

خرید آپارتمان در خیابان شیراز

شیراز جنوبی تهران کجاست؟

خیابان شیرازجنوبی در منطقه 6 شهرداری تهران واقع شده است و از محله شیراز عبور می‌کند. این خیابان به معابر مهمی مانند بزرگراه شهید همت، بزرگراه کردستان، کنارگذر همت، آیینه وند، بیگی، ایرانشناسی، شیراز جنوبی، شمال، شیرازی و همچنین آقا علیخانی متصل شده است. خیابان شیراز جنوبی به واسطه قرارگیری در قسمت مرکزی شهر تهران از دسترسی خوبی به اتوبان‌ها برخوردار است. در نتیجه افراد زیادی به خرید آپارتمان در شیراز جنوبی تمایل دارند.

این خیابان از شمال به اتوبان همت و از شرق به اتوبان کردستان دسترسی دارد. مهم‌ترین خیابان در غرب خیابان شیراز جنوبی، شخ بهایی است. در واقع خیابان شیخ بهایی به موازات شیراز جنوبی کشیده شده است. به‌علاوه شیراز جنوبی از جنوب به خیابان استاد بیگی می‌رسد. از دیگر خیابان‌های مهم در نزدیکی شیراز جنوبی خیابان آقا علیخانی است که شیراز جنوبی را به شیخ بهایی متصل می‌کند.

دسترسی محله شیراز تهران

دسترسی این محله به دلیل قرار گرفتن بین بزرگراه‌های کردستان و همت این امکان را به وجود آورده که بتوانید به راحتی با اتومبیل خود به این محدوده تردد کنید. در صورتی که قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را داشته باشید، می‌توانید از نزدیکترین ایستگاه مترو به خیابان شیراز جنوبی که در ایستگاه‌های حقانی و میرداماد قرار دارد استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین قیمت خرید خانه در محله سردار جنگل تهران + جدول

اگر می‌خواهید با اتومبیل خود به این خیابان بروید، بزرگراه کردستان و بزرگراه چمران بهترین مسیر دسترسی است. اگر هم خواهان رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی هستید، تاکسی و بی‌آرتی‌های راه‌آهن_تجریش، ایستگاه مترو حقانی و ایستگاه مترو میدان جهاد برای خدمت‌رسانی به شما آماده است.

امکانات محله شیراز تهران

در رابطه با امکانات شهری محله شیراز هرچه صحبت کنیم، باز هم کم است. چرا که از این نظر محله شیراز تهران هیچگونه کمبودی ندارد. دسترسی به امکانات حمل و نقل عمومی، فضای سبز و طبیعت، مناطق تجاری و اداری مهم، مراکز آموزشی، بانک، مراکز درمانی و هر آنچه که مورد نیاز عموم مردم واقع می گردد، در این منطقه وجود دارد.

در این منطقه بزرگترین بوستان ها وجود دارند که در هنگام ایام فراغت می توانید از آنها استفاده های لازم را داشته باشید. به علاوه، با وجود بانک های متعدد که مربوط به شعبه های گوناگون بانک های کشور هستند، هیچ محدودیتی از این نظر احساس نخواهید کرد. مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها که جزو نیازهای ضروری هر منطقه هستند، به تعداد کافی در این منطقه وجود دارند. حمل و نقل و جابجایی در این منطقه با خودروی شخصی نیز به واسطه وجود راه ها و آزادراه های گوناگون به راحتی امکان پذیر می باشد.

قیمت خرید آپارتمان در محله شیراز تهران

با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه، آب‌وهوا در خیابان شیراز شمالی بسیار خوب است و همین امر سبب شده افراد بسیاری تمایل به سکونت در این محدوده را داشته باشند. بافت شهری در این خیابان به گونه‌ای است که بیشتر ساختمان‌های اداری و رستوران‌های عالی در این قسمت قرار دارد، البته با گذر از کوچه‌های این خیابان شما خانه‌های ویلایی و آپارتمان‌های لوکس بسیاری را مشاهده می‌کند که زندگی در آن‌ها می‌تواند تجربه متفاوتی باشد.

بافت محله شیراز جنوبی در ابتدا مسکونی بود؛ اما بعد از گسترش شهرنشینی در این محدوده بیشتر ساختمان‌های مسکونی به اداری تبدیل شدند. همین امر سبب شد که امروزه بیشتر ساختمان‌های این منطقه اداری باشند و در کنارآن‌ها ساختمان‌های قدیمی مسکونی نیز به چشم می‌خورند. با توجه به اینکه این محله از نظر موقعیت جغرافیایی و دسترسی در وضعیت خوبی قرار دارد، قیمت خانه در این محدوده بالاتر از مناطق پایین شهر تهران است. در زیر نمونه‌هایی از قیمت آپارتمان در محله شیراز تهران از سایت ملکی دلتا برایتان آوردیم.

محله

متراژ(متر)

سن بنا(سال)

قیمت کل(تومان)

شیراز شمالی

150

17

21,000,000,000

شیراز شمالی

200

نوساز

32,000,000,000

شیراز جنوبی

79

20

9,800,000,000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله دزاشیب و هرآنچه که از این محله باید بدانید+ جدول قیمت

آب‌وهوای بی‌نظیر محله دزاشیب و دسترسی راحتت و دور بودن از ترافیک همه ما را وسوسه می‌کند در…