خرید زمین و نکاتی که باید به آن توجه کرد!

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قبل از خرید زمین باید از طرح تفصیلی شهر مربوطه اطلاعاتی را کسب کنید و درباره‌ مشمول طرح نبودن ملک مربوطه مطمئن شوید.
خرید زمین و نکات آن

افراد زیادی هستند که در طی چندین سال تمام یا بخشی از درآمد خود را پس انداز کرده و به دنبال خرید ملک یا اراضی می‌روند. گاهی فرایند خرید آنقدر پیچیده می‌شود که افراد را سردرگم می‌کند. در واقع کلاهبرداری‌های زیادی در این حوزه پیش می‌آید و افراد زیادی را درگیر دادگاه می‌کند.

اطلاع از نکات حقوقی خرید زمین و سایر املاک به افراد کمک می‌کند تا سرمایه خود را حفظ کرده و در دام کلاهبرداران نیفتند. با دلتا مگ همراه باشید تا به برخی از نکات مهم که در هنگام معامله‌ املاک باید به آن‌ها توجه کرد، اشاره کنیم.

نکات مهم در خرید زمین

نوشتن قولنامه و خرید زمین

قبل از انعقاد قولنامه بهتر است درباره‌ قوانین و نکات حقوقی خرید زمین و مسکن اطلاعات اولیه‌ای داشته باشید تا احتمال بروز هرگونه مشکل بعدی به حداقل برسد. از آنجایی که معامله مرحله به مرحله انجام می‌شود، معمولاً برخی از مدارک و اسناد خریدار و فروشنده به عنوان ضمانت اجرایی نزد بنگاه به عنوان امانت قرار داده می‌شود. سند خرید را قبل از انعقاد قولنامه بررسی کنید و از کد رهگیری مربوطه استعلام کنید. کد رهگیری کدی است که به هر معامله خرید زمین یا مسکن داده می‌شود تا صحت معاملات تضمین شود. در واقع از طریق کد رهگیری می‌توانید در جریان آخرین وضعیت ملک مربوطه قرار بگیرید و اگر آن ملک قرار است به چند نفر به صورت همزمان فروخته شود، شما از این موضوع آگاهی کسب می‌کنید.

مطلب پیشنهادی:  قانون اجاره روزانه منزل و ویلا در عید بسیار مهم است

نوشتن قولنامه و خرید زمین

نکاتی دیگر در حوزه خرید زمین

یکی از نکات حقوقی دیگر توجه به قوانین خرید زمین از نهادها و اشخاص حقوقی است. برای این قسم از خرید زمین حتماً باید مجوزهای وکالت طرف فروشنده از نهاد مربوطه را به دقت بررسی کنید. توجه داشته باشید که خرید زمین‌هایی که توسط دادگاه‌های انقلاب مصادره و به دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد و… منتقل شده‌اند، معمولاً با مشکلاتی همراه است. زیرا مالکان قبلی ممکن است ادعایی را درباره‌ی ملک سابق خود مطرح کنند که از سمت نهادهای قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تفاوت پلاک ثبتی و تفکیکی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

فروش طلا به اجازه همسر نیاز دارد

دادن هدیه توسط زن و شوهر به یکدیگر امری بسیار رایج و نشان‌دهنده محبت میان آن‌ها است. فروش …