اجاره مغازه و نکات معاملاتی مربوط به آن

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک اشتباه بزرگ برخی صاحبان کسب و کارها این است که با حداکثر بودجه‌ای که می‌توانند بپردازند، قرارداد را تنظیم می‌کنند تا بتوانند بهترین مغازه‌ مورد نظر را اجاره کنند. اما باید دانست که معمولاً هر سال و با تمدید قرارداد اجاره، مبلغ اجاره افزایش خواهد یافت.
اجاره مغازه و نکات آن

اجاره مغازه بیش از اجاره یک ملک مسکونی با حساسیت و پیچیدگی‌هایی روبرو است. شاید شما در هر منطقه‌ای بتوانید خانه‌ای برای سکونت انتخاب کنید، اما در هر مکانی نمی‌توان یک مغازه یا ملک تجاری اجاره کرد. با دلتا مگ همراه باشید تا با نکات مهم برای قرارداد اجاره مغازه و چگونگی انتخاب یک مغازه و همچنین کاربری ملک تجاری و … آشنا شوید.

نکات مهم پیش از عقد قرارداد اجاره مغازه

نکات مهم پیش از عقد قرارداد اجاره مغازه

مغازه یک ملک تجاری محسوب می‌شود و اجاره ملک تجاری با ملک مسکونی کمی متفاوت است. اولین علت تفاوت آن، نوع کاربری ملک تجاری است که ناخودآگاه روی مبلغ اجاره هم تاثیر خواهد گذاشت. به‌علاوه منطقه‌ای که مغازه در آن قرار گرفته است، از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

  • کاربری

کاربری ملک تجاری یکی از مهم‌ترین مواردی است که سایر موارد مربوط به اجاره‌ مغازه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به عبارت دیگر هم منطقه‌ جغرافیایی، هم متراژ و هم هزینه‌ اجاره، همگی در درجه‌ اول به نوع کاربری بستگی خواهد داشت. برای ملک تجاری کاربری‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال از یک ملک تجاری به منظور تاسیس یک فروشگاه پوشاک استفاده می‌شود، از یک ملک به‌عنوان داروخانه و….

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن در ارزان‌ترین و گران‌ترین شهر ایران

نوع کاربری ملک تجاری

  • منطقه جغرافیایی

از موارد مهم دیگر در اجاره ملک تجاری، منطقه مورد نظر است. هر مغازه‌ای در هر منطقه‌ای نمی‌تواند فروش موفقی داشته باشد. به‌عنوان مثال یک مغازه برای فروش میوه و تره بار در هر مکانی می‌تواند فروش موفق داشته باشد. اما ممکن است یک مغازه فروش ابزارآلات در هر منطقه‌ای نتواند فروش خوبی داشته باشد.

  • متراژ مغازه

برای یک فروشنده عادی وخرده فروش، یک مغازه با متراژ کم تا متوسط کافی است. اما اگر قصد تاسیس یک رستوران یا فروشگاه لوازم خانگی را دارید، باید به دنبال متراژهای بالا بروید. بعضی فروشنده‌ها در این موارد به دنبال انبار برای نگهداری محصولاتشان می‌روند. این روش تا حدودی در صرفه‌جویی در هزینه‌ها تاثیرگذار است.

این سه نکته را فراموش نکنید!

  • مدت قرارداد
  • شرایط کار
  • مبلغ اجاره

پیشنهاد مطالعه: مطلب «نکات مهم درباره اجاره ملک» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آموزش تصویری پخت خورش ریواس به روش کُردی

ریواس یک گیاه خودرو بهاری است که علاوه بر طعم بسیار لذیذ سرشار از ویتامین است و می‌تواند ب…