ریزش قیمت مسکن در منطقه 12 تهران

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فروردین ماه، ٨ منطقه بیش از همه کاهش قیمت مسکن داشتند که منطقه ۱۲ با کاهش ۹.۲۱ درصدی بیشترین ریزش قیمت را تجربه کرد.
کاهش قیمت مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادنیوز، قیمت خرید و فروش آپارتمان و مسکن در تهران در نخستین ماه سال ۱۴۰۱ با کاهش ۲.۴ درصدی نسبت به اسفندماه همراه شد.

کدام منطقه رکوددار ریزش قیمت مسکن شد؟

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی معامله شده به ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید. در این ماه بیشتر مناطق نسبت به ماه گذشته ریزش قیمت داشتند اما ٨ منطقه بیش از کاهش متوسط عقب‌نشینی قیمتی داشتند که منطقه ۱۲ با کاهش ۹.۲۱ درصدی بیشترین ریزش قیمت را تجربه کرد.

منطقه ۳ و ۲ در جایگاه‌های دوم و سوم قرار داشتند و مناطق ۱۶، ۲۱، ۲۰، ۱٨ و ۲۲ نیز در این ماه کاهش قیمت را نسبت به آخرین ماه سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتند.

قیمت مسکن در منطقه یک تهران نیز با ریزش ۲.۹۷ درصدی نیز در لیست مناطقی قرار گرفت که نسبت به اسفندماه، قیمت‌ها ارزان تر شده بود. منطقه ۷،۱۳، ۵، ۶ نیز کاهش قیمت داشتند اما کم‌تر از نرخ متوسط اعلام‌شده در تهران.

کاهش قیمت مسکن

رشد قیمت مسکن در ۹ منطقه پایتخت

اما ۹ منطقه نیز در فروردین‌ماه رشد قیمتی داشتند که منطقه ۱۹ رکورددار افزایش قیمت با رشد ۶.٨۴ درصد بود. مناطق 4، 11، 10، 17، 15، 14، 9 و 8 نیز نسبت به اسفندماه رشد قیمتی کمی را تجربه کردند.

مطلب پیشنهادی:  برای خرید مسکن دولتی در پردیس چقدر باید هزینه کرد؟

گفتنی است؛ طبق اعلام بانک مرکزی، در فروردین ۱۴۰۱ متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۴ درصد کاهش و ۱۶.۹ درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، تعداد معاملات انجام شده در این ماه ۳.۴ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل ۴۹.۹ درصد کاهش و در مقایسه با ماه مشابه در سال قبل ۶۳.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر: مطلب «کاربرد تعیین سن ساختمان» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «ریزش قیمت مسکن در منطقه 12 تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …