بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

2
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حدود ۱۱ سال از ثبت‌نام و واریز پول برای تحویل مسکن مهر در فاز ۱۱ زون ۲ شهر پردیس گذشته اما این روزها تعلل شرکت عمران در تحویل واحدهای مسکونی متقاضیان را بی‌تاب کرده است.
مسکن مهر پردیس

به گزارش دلتامگ به نقل از ایسکانیوز، 11 سال پیش مردم و به‌ ویژه قشر ضعیف جامعه با هزار امید با پس‌اندازهای ناچیز و اخذ وام برای خرید آپارتمان در پردیس و تحویل مسکن مهر پردیس ثبت‌نام کردند اما تا به امروز این امیدواری و تلاش به نتیجه نرسیده زیرا که شرکت عمران پردیس زیر وعده‌هایش زده است.

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای دریافت واحدهای مسکونی به شرکت عمران مراجعه کرده و هر بار با وعده کاذب مواجه شدند.

قیمت آپارتمان‌های مسکن مهر پردیس چقدر شد؟

یکی از مالکان واحدهای مسکن مهر در فاز 11 پردیس گفت: مسئولین بارها قول اختصاص و تکمیل واحدهای مسکونی و پیشرفت روزافزون پروژه‌ها را داده‌اند که همه این وعده‌ها دروغی بیش نبوده است.

وی با بیان اینکه نصب دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی از تعهدات شرکت عمران در واحدهای مسکن مهر پردیس است افزود: تأسیسات آب و فاضلاب در واحدهای مسکونی فاز 11 زون 2 معیوب و از استاندارهای مناسب برخوردار نیست و مشکلات عدیده‌ای را به وجود خواهد آورد.

یکی دیگر از مالکان واحدهای مسکونی مسکن مهر فاز 11 پردیس بیان کرد: طلب هزینه مازاد برای تحویل واحدهای مسکونی و به روز توسط شرکت عمران از مالکان خلاف قانون است و این به‌نوعی زورگیری از قشر محروم و مظلوم است که با روش‌های مختلف درصدد اخذ آن هستند.

وی تصریح کرد: چرا باید دلالان و بنگاه‌های معاملاتی شماره تماس مالکان مسکن مهر را داشته باشند و هر روز با تماس‌های خود مردم با هزار دروغ و فریب مجبور به واگذاری خانه‌هایی شوند که هنوز تحویل مالکان نشده است، شماره تماس خصوصی مردم را چه کسی در اختیار دلالان گذاشته است؟!

یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر در فاز 11 زون 2 گفت: به‌رغم افزایش قیمت مسکن در منطقه و مسکوت ماندن زمان تحویل مسکن مهر پردیس فاز 11 زون 2 بعضاً برخی دلالان با مالکان تماس گرفته و درخواست واگذاری امتیاز واحدهای مسکونی را با قیمت ناچیز می‌دهند که تمام امید مردم برای خانه‌دار شدن پس از یک دهه رهایی از مستأجری است.

حدود دو هزار واحد مسکن مهر مشکل حقوقی دارند

حدود دو هزار واحد مسکن مهر مشکل حقوقی دارند

به گفته آقای خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در شهر‌های بالای صدهزار نفر که  مسئول اجرای این واحد‌ها اداره کل راه وشهرسازی استان  تهران است، می‌توان گفت حدود ۱۰۰ درصد واحد‌های مسکن مهر تحویل داده شده و فقط ۳۲۷ واحد باقی مانده است که در مورد این واحدها باید بگوییم که آن‌ها مشکل حقوقی دارند.

به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران، برای حل مشکل حقوقی این واحد‌ها به قوه قضائیه، استانداری و وزارت راه و شهرسازی نامه نگاری کرده‌ایم.

مطلب پیشنهادی:  ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهر تهران

وی بیان می‌دارد: در شهر‌های کمتر از صد هزار نفر حدود دو هزار و ۱۴۸ واحد مانده که تاکنون مشکل ۸۰۰ واحد حل شده و برای سایر واحد‌ها هم  مسائل حقوقی آن‌ها مطرح است.

محبت خواه گفت: در حوزه مسائل حقوقی هم مشکل به گونه‌ای است که بین پیمانکار و تعاونی مشکلاتی ایجاد شده و کار به جایی رسیده که اقدام به شکایت کردند.

دلیل تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

دلیل تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

پیمان پیرفرشی ضمن تأیید تأخیر در تحویل واحدهای مسکونی فاز 11 شهر پردیس گفت: 33 هزار و 350 واحد مسکونی در فاز 11 پردیس ساخته شده است که بیش از 27 هزار مسکن به متقاضیان تحویل و 6 هزار واحد مسکونی در دست ساخت و تکمیل است.

وی تصریح کرد: با جدیت پیگیر رفع مشکلات واحدهای نیمه تمام مسکن مهر در فاز 11 شهر پردیس هستیم و قطعاً در سال جاری این واحدها به مردم تحویل داده می‌شود.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: اغلب واحدهای مسکن مهر در فاز 11 پیشرفت 85 درصدی داشته است و طی هفته‌های آتی خبر خوبی را برای متقاضیان و مالکان واحدهای مسکن مهر خواهیم داد تا با برنامه‌ریزی مناسب جهت نقل‌وانتقال مهیا باشند.

پیگیری ها از پروژه مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس نشان می‌دهد، این پروژه پیشرفت قابل‌توجهی داشته است و با تلاش مسئولین می‌شود مردم محروم و مظلوم را که بیش از یک دهه از ثبت‌نام مسکن مهر گذشته است را خانه‌دار و از سردرگمی نجات داد.

مردم مسکن مهر پردیس را ارزان خریده‌اند و مابقی هزینه ساخت را دولت باید پرداخت کند

جابر انصاری، سرپرست شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه در این دو ماهی که به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس مسئولیت قبول کرده، پیگیر تکمیل و تحویل مسکن مهر و مخصوصاً زون 2 و 3 در فاز 11 بود، عنوان کرد: «در شرایط کنونی نمی‌توانیم زمان مشخصی برای تحویل اعلام کنیم زیرا بر اساس منابع مالی و فرآیند تکمیل واحدها تحویل انجام خواهد شد.»

انصاری افزود: «مردم این خانه‌ها را باقیمت بسیار ارزان خریده‌اند یعنی 70 تا 90 میلیون تومان پول پرداخت کرده‌اند و بقیه هزینه را باید دولت بدهد. دولت دستور داده است که ما از محل منابع خودمان واحدها را تکمیل کرده و اکنون در حال انجام این مهم هستیم.»

2 دیدگاه

  1. محمد

    19 اردیبهشت 1401 در 8:02 ب.ظ

    سلام خواهشن فقط حرف نزنین. لعنت بر آدم دروغ گو

    پاسخ

  2. مسجد جامع شهر پردیس

    20 خرداد 1401 در 11:58 ق.ظ

    سلام : لطفا مطالب سایت مسجد جامع شهر پردیس را انتشار دهید باتشکر

    https://masjedpardis.ir/

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…