همه چیز درباره اوراق تسهیلات مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خرید اوراق تسهیلات بانک مسکن برای خرید خانه در کنار سایر راه‌های موجود می‌تواند در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.
همه چیز درباره اوراق تسهیلات مسکن

افراد زیادی هستند که قصد خرید مسکن دارند اما به دلایل مختلف از عهده آن برنمی‌آیند. از طرفی ممکن است بسیاری از افراد حتی سرمایه‌ اولیه‌ای را هم برای سپرده‌گذاری نزد بانک‌های مختلف نداشته باشند و به طبع آن از امتیاز گرفتن وام خانه محروم می‌شوند. معمولا در این حالت، افراد به سراغ خرید اوراق تسهیلات مسکن می‌روند. اگر اطلاعات زیادی درباره این اوراق ندارید، با دلتا مگ همراه باشید.

تسهیلات مسکن

اوراق تسهیلات مسکن چیست؟

اوراق بهادار اصطلاحاً به اسناد با ارزشی گفته می‌شود که با خرید آن‌ها شما سهام‌دار یک شرکت می‌شوید. شرکت‌هایی در بازار بورس ایران حضور دارند که از طریق فروش سهام، سرمایه‌های سرگردان مردم را نزد خود متمرکز کرده و از این طریق سرمایه‌ خود را تأمین می‌کنند. این شرکت‌ها در قبال این کار سهام‌داران را به میزان سهامی که خریداری نموده‌اند، در سود خود شریک می‌کنند. بانک مسکن نیز همانند سایر بانک‌ها بخشی از سرمایه‌ خود را از طریق فروش سهام تأمین می‌کند. اوراق تسهیلات بانک مسکن نیز در واقع سهامی هستند که مردم آن‌ها را خریداری می‌کنند و در ازای آن می‌توانند به میزان معینی از این بانک وام دریافت کنند.

خرید خانه

روش خرید اوراق تسهیلات

تا چند سال قبل خرید سهام به صورت فیزیکی انجام می‌گرفت و کلمه‌ اوراق نیز اشاره به برگه‌های سهام داشت. اما امروزه اکثر افراد به صورت اینترنتی و در کم‌ترین زمان ممکن آن را خریداری می‌کنند. اوراق تسهیلات مسکن فقط مخصوص خرید خانه است؛ به عبارت دیگر وامی که بانک مسکن بر روی این اوراق به افراد پرداخت می‌کند، فقط برای خرید خانه بوده و افراد نمی‌توانند این وام را صرف هزینه‌های دیگر کنند.

مطلب پیشنهادی:  سرقت از منزل را چگونه پیگیری کنیم؟

تفاوت اوراق تسهیلات مسکن با وام مسکن

برای دریافت وام مسکن در بانک‌های مختلف باید مقداری از پول را به مدت چند ماه نزد بانک به‌عنوان سپرده باقی بگذارید تا پس از گذشت این زمان به سپرده‌ شما وام تعلق بگیرد. اما خرید اوراق تسهیلات بانک مسکن نیازی به سپرده‌گذاری ندارد و می‌توانید در هر لحظه این سهام را تهیه کنید. پس از بررسی مدارک شما توسط بانک که معمولاً طی چند روز انجام می‌گیرد، وام خود را دریافت خواهید کرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «شرایط دریافت وام تعمیرات خانه» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

آیا با گرفتن اسکرین شات مجازات می‌شوید؟

همان‌طور که می‌دانید جرایمی که در دنیای تکنولوژی انجام می‌شود اغلب با موبایل و کامپیوتر و …