بررسی صفر تا صد امکانات بلوار کشاورز تهران

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلوار کشاورز از جمله محله‌های خوش مسیر مناطق مرکزی تهران است. برای آشنایی بیشتر با این محله، تا انتهای این گزارش با ما همراه باشید.
بلوار کشاورز، محله‌ای پر ترافیک

بلوار کشاورز یکی از بلوارهای قدیمی و زیبای شهر تهران است که در منطقه 6 شهرداری قرار گرفته است. این بلوار اولین بلواری است که به شکل غربی در تهران ساخته شده است. بلوار کشاورز در گذشته به نام «بلوار الیزابت» مشهور بود. دلیل نام‌گذاری این بلوار به نام «کشاورز» به دلیل همجواری با وزارت کشاورزی بود. این محله از شمال با خیابان فاطمی (حد فاصل خیابان کارگر تا تقاطع خیابان ولیعصر)، از جنوب با بلوار کشاورز، از شرق به خیابان ولیعصر و از غرب به خیابان کارگر شمالی دسترسی دارد.

این محله که در مرکز شهر واقع شده است، امروزه بافتی قدیمی و نوساز دارد و یکی از محله‌های خوش‌نامی است که بسیاری متقاضی خرید مسکن در آن هستند.

قیمت ملک در این محله متغیر بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد. اما بطور کلی قیمت خانه در این محله متوسط است و همین موضوع باعث شده است که افراد زیادی به سمت خرید آپارتمان در بلوار کشاورز بروند.

بلوار کشاورز کجاست؟

زندگی در این محله پر تردد به دلیل قرار داشتن این بلوار در محدوده طرح ترافیک با محدودیت ترافیکی همراه است. آنچه که قدری از مشکلات استقرار در محدوده طرح ترافیک کاسته است، وجود حمل و نقل عمومی قوی در این محدوده است. برای استفاده از مترو، ایستگاه مترو میدان ولیعصر در میدان ولیعصر قرار دارد و به جز این ایستگاه، ایستگاه مترو میدان انقلاب در جنوب بلوار کشاورز امکان دسترسی این بلوار را به مترو می‌دهد. به عبارتی مترو میدان ولیعصر برای شرق بلوار کشاورز و مترو میدان انقلاب برای غرب این بلوار قابل دسترس است.

امکانات بلوار کشاورز

نقشه بلوار کشاورز

بلوار کشاورز در تصویر زیر قابل مشاهده است.

امکانات بلوار کشاورز

محله کشاورز یکی از محلات اصلی تهران برای خرید و گشت‌و گذار است. در واقع شما با تعداد زیادی از مراکز خرید مواجه هستید؛ از پاساژهای فروش موبایل و تجهیزات الکترونیکی گرفته تا مغازه‌های لباس فروشی و تزییناتی، بازارچه خوداشتغالی لاله، مرکز خرید پرستو در خیابان ولیعصر و مرکز خرید دی نیز از مراکز خرید مهم این محله محسوب می‌شوند.

محله‌ کشاورز دارای چندین بیمارستان است. بیمارستان امام خمينی(ره) ، بیمارستان پارس، بیمارستان ساسان، بین خيابان فلسطين و بیمارستان مهر. همچنین انستيتو كانسر، مركز طبي كودكان و مرکز هموفیلی نیز در خیابان ولیعصر قرار دارند. دو سینمای استقلال و افریقا در خیابان ولیعصر، پارک لاله، فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك و موزه هنرهاي معاصر تهران از جمله اماکن ورزشی و تفریحی این محله می‌باشند.

مطلب پیشنهادی:  صفر تا صد محله ایران تهران

آیا بلوار کشاورز طرح ترافیک است؟

بلوار کشاورز در محدوده طرح ترافیک قرار دارد. به‌طور خلاصه مرز محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و هفده شهریور است. البته با توجه به شرایط موجود و تا اطلاع ثانوی، طرح‌های ترافیکی پایتخت از ساعت ۸:۳۰ صبح تا چهار عصر برقرار خواهد بود و یک بار خروج از هر دو طرح‌ از ساعت ۱۴:۳۰ ظهر آزاد است. کسانی که علاقه‌مند هستند با خودروی شخصی از این منطقه دیدن کنند، باید طرح ترافیک روزانه را خریداری کنند.

بلوار کشاورز

آیا میدان ولیعصر طرح ترافیک است؟

میدان ولیعصر به دلیل امکانات فراوان و مراکز خرید متنوع، به گونه‌ای قلب تهران نامیده می‌شود. افرادی که برای خرید به میدان ولیعصر می‌روند، این سوال برای آن‌ها به وجود می‌آید که میدان ولیعصر طرح ترافیک است؟ باید بگویم بله. میدان ولیعصر به دلیل قرارگرفتن در تقاطع اصلی شهر شامل طرح ترافیک می‌شود. طرح ترافیک خیابان ولیعصر و طرح آلودگی هوا از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸ اجرا می‌شود ولی ساعت طرح ترافیک در روزهای پنجشنبه از  ۶:۳۰ تا ۱۳ و فقط مختص طرح آلودگی هوا است.

در روزهای تعطیل رسمی نیز این طرح اجرا نمی‌شود. بنابراین تردد در طرح اصلی در روز پنجشنبه رایگان است و در صورت داشتن سهمیه ورود به طرح کنترل آلودگی هوا، ورود به این طرح نیز رایگان خواهد بود در غیر اینصورت تنها باید هزینه ورود به طرح کنترل آلودگی هوا را پرداخت کنید.

مطالعه بیشتر: «فاطمی، محله‌ای قدیمی در قطب مراکز اداری»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…