صفر تا صد منطقه2 تهران

1
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار معاملات مسکن در منطقه 2 تهران در بین سایر مناطق پایتخت بسیار متنوع است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه از متوسط قیمت مسکن در شهر تهران بالاتر است از همین رو خرید خانه در منطقه 2 نیازمند سرمایه زیادی است.
مناطقه 22گانه تهران

به گزارش دلتا مگ، بدون شک هر فردی قبل از اقدام برای خرید خانه، باید با محله‌ای که قرار است در آن سکونت داشته باشد آشنا شود؛ از همین رو ما در این گزارش قصد داریم برای کسانی که به دنبال خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران هستند، اقدام به معرفی این محله کنیم.

منطقه 2 یکی از بهترین مناطق تهران از لحاظ دسترسی به امکانات رفاهی است اما زندگی در آن به نسبت سایر مناطق تهران بالا است چرا که جزو مناطق بالاشهر تهران محسوب می‌شود.

منطقه 2 تهران دارای 21 محله است که در سال‌های اخیر ساخت و سازهای بسیاری در آنها صورت گرفته، از همین رو می‌توان گفت که بافت شهری این منطقه اغلب نوساز است. منطقه 2 از دامنه‌های البرز تا میدان آزادی امتداد دارد. این منطقه از جنوب به خیابان آزادی از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران منتهی می‌شود.

پونک، تهران ویلا، ستارخان، صادقیه، شهرآرا، مرزداران، طرشت، شهرک غرب و سعادت‌آباد از محله‌های بسیار مهم منطقه 2 تهران به شمار می‌رود که شهرک غرب یکی از محله‌های گران قیمت این منطقه به شمار می‌رود و معمولاً قشر فرهنگی، مدیران، کارمندان و … که از سطح درآمدی متوسط روبه بالایی برخوردارند، در آن سکونت دارند. از همین رو ذکر این نکته برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران را دارند، ضروری است که بدانند قیمت خانه و آپارتمان در این منطقه بسیار متغیر است چرا که سطح درآمد ساکنین این منطقه با هم متفاوت است.

خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران

  • ویژگی منطقه 2 تهران

از ویژگی‌های بسیار مهم این منطقه می‌توان به بافت شهری مناسب و نوسازی شده، واحدهای مسکونی نو، وجود محله‌های لوکس و دنج برای سکونت، وجود خدمات شهری بسیار مناسب، مراکز تجاری و تفریحی متنوع و دسترسی راحت و آسان به سایر محله و مناطق شهر تهران اشاره کرد که البته این امکانات در بالا رفتن قیمت مسکن در این منطقه بی‌تأثیر نبوده است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مشاور املاک چه ویژگی هایی دارد؟

کسانی که قصد خرید آپارتمان در منطقه 2 تهران را دارند؛ بهتر است که بدانند قرار است در یکی از بهترین مناطق تهران سکونت کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از نمادهای شهر تهران یعنی «برج میلاد» در این منطقه واقع شده است.

منطقه ۲ تهران به دلیل نزدیکی به کوه‌های البرز، از آب‌وهوای مطلوبی برخوردار است و اکثریت محلات این منطقه، دارای امکانات رفاهی و فرهنگی و تفریحی بسیار زیادی دارد.

  • قیمت مسکن در منطقه 2 تهران

بازار معاملات مسکن در منطقه 2 تهران در بین سایر مناطق پایتخت بسیار متنوع است. یکی از ویژگی‌های مثبت این منطقه، همین وجود محله‌های متفاوت برای هر نوع زندگی است. متوسط قیمت مسکن در این منطقه از متوسط قیمت مسکن در شهر تهران بالاتر است از همین رو خرید خانه در منطقه 2 نیازمند سرمایه زیادی است.

قیمت مسکن در این منطقه بسته به نوع ساخت، موقعیت جغرافیایی، امکانات واحد مسکونی، سهولت در دسترسی، متراژ و … از متری 45 میلیون تومان آغاز و تا متری 120 میلیون تومان نیز می‌رسد.

مطالعه بیشتر: «ریزش قیمت مسکن در منطقه 5»

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «ویژگی منطقه 2 تهران برای خرید آپارتمان» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

آجودانیه کجاست؟ معرفی کامل محله+نمونه آگهی

محله آجودانیه یکی از محله‌های اعیان‌نشین تهران است که از امکانات رفاهی و درمانی زیادی برخو…