اجاره خانه بدون پول پیش

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم در جامعه، خرید یک واحد مسکونی برای افراد زیادی دشوار شده است. بنابراین آنان مجبورند به سراغ یکی از روش‌های اجاره ملک بروند.
اجاره خانه بدون پول پیش

با افزایش قیمت مسکن، افراد زیادی روی به اجاره آپارتمان می‌آورند. شرایط اجاره ملک با توجه به موجر و مستاجر، متفاوت است. یکی از انواع اجاره، اجاره خانه بدون پیش پرداخت و یا همان اجاره خانه بدون پول پیش است. با دلتامگ همراه باشید تا شرایط این نوع از اجاره را توضیح دهیم:

لازمه آغاز زندگی، داشتن یک واحد جهت سکونت خانواده است. اما امروزه با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، خرید خانه برای مردم به خصوص جوانان، به یک آرزو تبدیل شده است. حال برای حل این مشکل چه باید کرد؟

اجاره ملک

اجاره خانه بدون پول پیش در تهران

اجاره خانه یا اجاره اتاق بدون پول پیش در شهرهای بزرگ مثل تهران، به دلیل بالا بودن مبلغ ودیعه افزایش یافته‌است. بسیاری از افرادی که تنها در تهران زندگی می‌کنند و حتی توانایی اجاره خانه با پول پیش کم را هم ندارند، به دنبال اجاره اتقا مجردی بدون پول پیش می‌گردند.

اجاره خانه بدون پیش پرداخت

یک ملک را به ۳ طریق می‌توان اجاره داد:

  • اجاره منزل مسکونی به مدل رهن و اجاره
  • رهن کامل واحد مسکونی
  • اجاره آپارتمان بدون ودیعه

در اجاره خانه بدون پول پیش یا بدون ودیعه، مستأجر مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت نمی‌کند اما در عوض یک مبلغ زیادی را ماهانه به عنوان اجاره ملک پرداخت می‌کند. این مورد برای افرادی خوب است که در مدت یک سال با میزان پول پیشی که نداده‌اند می‌توانند سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند. مبلغ آن هم با توجه به قیمت هر متر مربع از واحد مسکونی، منطقه واحد و متراژ واحد مربوطه، متغیر است.

مطلب پیشنهادی:  در خرید ملک تجاری به این نکات توجه کنید!

پیش پرداخت در اجاره ملک

مزایا و معایب اجاره خانه بدون پیش پرداخت چیست؟

  • این روش در صورتی برای مستأجر سودمند است که می‌داند مبلغ پیش پرداخت را اگر به مدت یک سال در جای دیگری سرمایه گذاری کند سود بیشتری خواهد گرفت. در این صورت بهتر است ملک را بدون پیش پرداخت اجاره کند.
  • از مزایای آن برای صاحبخانه این است که ماهانه مبلغ زیادی دریافت کرده و در پایان یک سال، موظف به برگرداندن پول نیست.
  • یکی از معایب دیگر این روش این است که باید مبلغ زیادی را ماهانه پرداخت کند و در پایان یک سال هیچ مبلغی را پس نخواهد گرفت.
  • بزرگ‌ترین عیب اجاره خانه بدون پیش پرداخت این است که اگر مستأجر اجاره خانه را پرداخت نکند، مالک خانه هیچ مبلغی در دست ندارد که از آن ودیعه، اجاره ماهانه مستأجر را کم کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آیا می‌توان از پارکینگ به‌عنوان انباری استفاده کرد؟» را در دلتامگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چرا دیه زنان نصف مردان است؟

دیه زنان و مردان از جمله موضوعاتی است که در قانون مجازات اسلامی بر اساس شرع اسلام به آن اش…