خانه اولی ها این نکات را فراموش نکنند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خرید خانه نوعی سرمایه‌گذاری است و باید مطمئن شوید با خرید آن سرمایه‌گذاری خوبی کرده‌اید. بنابراین باید از مشکلات بزرگ که هزینه‌ زیادی باید صرف آن کرد دوری کنید و یا درمورد هزینه‌ تعمیرات با خودتان کنار بیایید و آن را محاسبه کنید.
نکاتی برای خانه اولی‌ها

خرید خانه یکی از اهداف مهم برای هر فردی است. اما امروزه با افزایش قیمت مسکن، این هدف به یک آرزو تبدیل شده است. حال این موضوع برای خانه اولی‌‌ ها سخت‌تر است. جستجوی خانه و مراحل خرید خانه برای خانه اولی‌‌ ها به این راحتی‌ نیست و مهم است که وضعیت بازار مسکن و هزینه‌های پنهان خرید خانه را بدانید.

شکی نیست که خرید خانه، سرمایه‌گذاری خوبی است، اما نباید هنگام خرید هیجان‌زده شوید و تصمیمی عجولانه بگیرید مخصوصا اگر جزو خانه اولی‌ها هستید. با دلتا مگ همراه باشید تا مراحل خرید خانه را یک به یک شرح دهیم تا بتوانید حین جستجوی خانه، عاقلانه تصمیم بگیرید.

مراحل خرید خانه

خرید خانه

اگر جزو خانه اولی ها هستید قبل از خرید خانه باید مراحل خرید را بدانید. جهت‌یابی درست در جستجوی خانه و فرآیند و مراحل خرید خانه چالش‌ برانگیز است اما اگر از قبل برنامه و نقشه داشته باشید، همه چیز خیلی ساده‌تر می‌شود. گام‌های ضروری که برای خرید خانه باید بردارید شامل این موارد هستند:

  • میزان نقدینگی‌تان را دقیق برآورد کنید

تا زمانی که از میزان نقدینگی و هزینه‌ها مطلع نباشید، خرید خانه امکان‌پذیر نیست. اگر قرار است بخشی از هزینه خرید خانه را با دریافت وام تامین کنید، حتما شرایط وام مسکن یکم را از قبل بخوانید و در جریان جزئیات زمان و شرایط پرداخت و بازپرداخت قرار بگیرید.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه، خانه لاکچری داشته باشید

میزان نقدینگی در خرید خانه

  • وضعیت بازار مسکن را بسنجید

قبل از خرید خانه، وضعیت بازار مسکن و شرایط را در محله‌ای که درنظر دارید رصد کنید. به مدت زمانی که قیمت خانه‌ها افزایش یا کاهش می‌یابند دقت کنید و میزان این افزایش یا کاهش را در وضعیت بازار مسکن ثبت کنید.

  • مشاور پیدا کنید

با فهرست اولویت‌ها و اطلاعات وام و نقدینگی نزد مشاور املاک بروید و از او بخواهید در پیدا کردن خانه به شما کمک کند. مشاورین املاک می‌توانند موارد متعددی را با توجه به مواردی که مدنظر دارید به خانه اولی ها عرضه کنند و مراحل خرید خانه را ساده‌تر کنند. همچنین در فرآیند بستن قرارداد قدرت چانه‌زنی و مذاکره‌ آن‌ها بسیار کمک‌کننده است و کار را بهتر پیش می‌برد.

مطالعه بیشتر: مطلب «دیرکرد در تخلیه خانه چه جریمه‌ای دارد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…