متقاضیان خرید مسکن منتظر نتیجه برجام

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران می‌گوید: در حال حاضر برخی از مشتریان خرید مسکن منتظر هستند که وضعیت مذاکرات مشخص شود، این افراد عمدتاً خریداران واقعی هستند که نیاز به مسکن دارند.

به گزارش دلتا مگ، ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران بازار مسکن را دارای حباب قیمتی می‌داند. او می‌گوید: به دلیل افزایش غیرمتعارف قیمت مسکن طی ۴ سال گذشته، بازار مسکن وارد رکود شدیدی شده است. از سمت دیگر کاهش قدرت خرید مردم این رکود را تشدید کرده است.

وی در ادامه به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام را در کاهش قیمت مسکن مؤثر می‌داند. ایرج رهبر می‌افزاید: احیای برجام می‌تواند میزان ساخت‌وساز‌ها در کشور را رونق دهد که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است. صنعت مسکن تأثیر بسیار زیادی بر روی اقتصاد کشور دارد. اگر بازار مسکن رونق بگیرد، بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارهای وابسته به مسکن نیز می‌تواند از رونق برخوردار شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: با ساخت سالی یک میلیون واحد مسکونی، بازار مسکن می‌تواند به یک تعادل نسبی برسد.

طبق گفته او؛ اگر دولت بتواند در طی ۴ سال ۴ میلیون واحد مسکونی را با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده واقعی برساند، در درازمدت این مسئله در بازار مسکن اثر بسیار قابل‌توجهی دارد. این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت‌ها و متعادل شدن بازار باشد.

مشتریان خرید مسکن

ایرج رهبر خاطرنشان ساخت: در حال حاضر برخی از مشتریان خرید مسکن منتظر هستند که وضعیت مذاکرات مشخص شود، این افراد عمدتاً خریداران واقعی هستند که نیاز به مسکن دارند، بنابراین در صورتی که برجام در اسرع وقت به نتیجه برسد، این موضوع به نفع بازار است و خریداران نیز در این شرایط می‌توانند راحت نیاز خود را مرتفع کنند.

مطلب پیشنهادی:  فروش آپارتمان با قواره های 20 متری

دلایل رشد قیمت مسکن

وی در ادامه به دلایل رشد قیمت مسکن اشاره کرد و گفت: افزایش تورم و نقدینگی طی چهار سال اخیر در این رابطه از دلایل اصلی محسوب می‌شوند. این در حالیست که افزایش چندبرابری قیمت مصالح ساختمانی و رشد حقوق و دستمزد‌ها نیز از عوامل موثر در این زمینه بوده است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران کمبود عرضه در بازار مسکن را در افزایش قیمت موثر دانست و اظهار کرد: در این سال‌ها ساخت‌وساز‌ها به میزان نیاز بازار نبوده و همین موضوع موجبات افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن را فراهم آورده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «زیان 19 درصدی سرمایه‌گذاران، در بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …