برای خرید آپارتمان در زعفرانیه چقدر بودجه نیاز است؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
زعفرانیه یکی از بهترین محله‌های منطقه یک تهران است. در این مقاله به بررسی امکانات، دسترسی و قیمت خرید آپارتمان در این محله می‌پردازیم.
خرید آپارتمان در زعفرانیه

محله‌هایی در تهران وجود دارند که از دیرباز تاکنون آب‌ و هوای خوبی دارند و همین ویژگی سبب شده تا تمایل به سکونت در این مناطق بیشتر باشد. محله زعفرانیه یکی از این مناطق است که به دلیل قرارگیری در کوهپایه البرز، از آب‌ و هوای خوب و امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است؛ درصورتی‌ که قصد خرید آپارتمان در زعفرانیه تهران را دارید، برای آشنایی بیشتر با محله تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در تهران

محله زعفرانیه تهران کجاست؟ (موقعیت جغرافیایی)

زعفرانیه در منطقه‌ یک و ناحیه 2 شهرداری تهران قرار ‌‌دارد که جز مناطق شمیرانات محسوب می‌‎شود. این منطقه از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از  شرق به خیابان تجریش و از غرب به رودخانه ولنجک متصل می‌شود.

محله زعفرانیه تهران همانند بسیاری از محله‌های تهران از خیابان‌های اصلی و مهمی تشکیل شده است. از مهمترین و بهترین خیابان‌های این محله می‌توان به خیابان زعفرانیه، مهر، آصف، ماکویی پور، اسدآباد و زاله زر، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان الف زعفرانیه و خیابان پسیان اشاره کرد.

خرید آپارتمان در زعفرانیه

نحوه دسترسی به محله زعفرانیه

این محله از سمت شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر و محمودیه، از شرق به تجریش و از غرب به رودخانه ولنجک متصل است. زعفرانیه دسترسی خوبی به اتوبان چمران دارد. همچنین از آنجا به خیابان ولیعصر و شریعتی نیز به‌ راحتی می‌توان تردد کرد؛ بنابراین با خرید آپارتمان در زعفرانیه با خودرو شخصی می­‌توانید به‌راحتی در این منطقه رفت‌ و آمد داشته باشید.

علاوه‌ بر آن برای تردد به این منطقه با استفاده از وسایل حمل‌ و نقل عمومی می‌­توانید از تاکسی‌هایی که در میدان تجریش و ولنجک هستند استفاده کنید. برای این محله ایستگاه مترو در نظر گرفته نشده؛ اما نزدیک‌ترین مترو به زعفرانیه ایستگاه مترو تجریش است. همچنین می‌توان از بی‌آر‌تی‌هایی که در خیابان ولیعصر تردد داشته و به مقصد تجریش می‌روند نیز استفاده کرد؛ بنابراین برای رفتن به زعفرانیه به‌ هر حال باید ابتدا به میدان تجریش بروید و از آنجا با تاکسی به این محله تردد کنید.

همچنین در صورتی‌ که قصد دارید از اتومبیل شخصی خود برای رفتن به زعفرانیه استفاده کنید، بهترین مسیر دسترسی، خیابان ولیعصر به پل پارک‌وی است و سپس از بزرگراه چمران و مدرس می‌توانید به این محله دسترسی پیدا کنید.

مراکز درمانی محله

بهترین و مجهزترین مراکز بهداشت محله زعفرانیه به ترتیب شامل:

  • خانه سلامت
  • درمانگاه خیریه عمل
  • درمانگاه اسدآباد
  • مرکز اورژانس اجتماعی
مطلب پیشنهادی:  قیمت اجاره آپارتمان در تهرانپارس، پرتقاضاترین محله شرق تهران

است. دیگر کلینیک‌های تخصصی و دامپزشکی و دندانپزشکی نیز در سطح محله زعفرانیه برای ارائه خدمات به ساکنین این محله وجود دارند.

مراکز تجاری و تفریحی زعفرانیه

از مهم‌ترین پاساژهای معروف تهران که در این محله قرار دارند عبارتند از:

  • مرکز خرید زعفرانیه پلازا
  • مرکز خرید بامیک زعفرانیه
  • مرکز خرید پالادیوم

یکی از دلایل تقاضای زیاد خرید آپارتمان در زعفرانیه، زیاد بودن بوستان و سرسبزی این منطقه است. از زیباترین پارک‌های این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوستان زعفرانیه
  • بوستان ولنجک
  • بوستان ریحان (آصف)
  • بوستان ارغوان
  • بوستان تندرستی

از مکان‌های دیدنی و تاریخی محله زعفرانیه می‌توان به کاخ موزه سعدآباد، عمارت موزه زمان، بنیاد ملی نخبگان و رصدخانهٔ زعفرانیه اشاره کرد.

قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه تهران

همان‌طور که در بالا ذکر شد، زعفرانیه از محله‌های لوکس و اعیان‌نشین تهران است؛ در نتیجه قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه بالا است. بافت مسکونی محله زعفرانیه به دلیل قدمت بالای آن به دو صورت مدرن و سنتی دیده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که شما لوکس‌ترین و گران‌ترین خانه در زعفرانیه را در کنار ساختمان‌های بسیار قدیمی مشاهده می‌کنید.

در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان در زعفرانیه بین 129 تا 374 میلیون متغیر است. می‌توان گفت شما برای خرید یک واحد آپارتمان 200 متری نوساز در این محله به 74 میلیارد تومان بودجه نیاز دارید.

بهترین مناطق برای خرید آپارتمان در زعفرانیه

برای زندگی در زعفرانیه لازم است با بهترین خیابان زعفرانیه تهران آشنا شوید؛ بهترین خیابان‌های این محله را خیابان زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان الف، میدان الف، خیابان آصف، میدان آصف، خیابان ماکویی پور، خیابان بهزادی، خیابان مهر، خیابان نیاززاده و خیابان پسیان تشکیل می‌دهند.

در زیر نمونه‌هایی از قیمت خرید آپارتمان در زعفرانیه از سایت ملکی دلتا آوردیم؛ تا با قیمت‌ها آشنا شوید.

متراژ (متر)

سن بنا قیمت هر مترمربع (تومان)

قیمت کل(تومان)

145

25 سال ساخت 144,000,000

21,000,000,000

90

7 سال ساخت 180,000,000

17,000,000,000

215

16 سال ساخت 160,000,000

30,000,000,000

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله الهیه تهران و هرآنچه که درباره این محله باید بدانید

محله الهیه تهران یکی از محله‌های لوکس در منطقه ۱ شهرداری است که با محله‌های باغ فردوس از ش…