کاهش قیمت مسکن با توافق مذاکرات وین

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران گفت: اگر در مذاکرات وین توافق خوبی حاصل شود قطعاً شاهد تقویت پایه پول ملی خواهیم بود و این فرآیند در بخش مسکن می‌تواند سبب کاهش قیمت‌ها شود.
کاهش قیمت‌ مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، حسن محتشم به رونق بازار مسکن در پی اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: وضعیت نامطلوب تولید و عرضه مسکن در سال گذشته سبب سلب انگیزه سازندگان برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن شد.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: ساخت‌وسازهایی که عمدتاً در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ صورت گرفته در سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید. اما حجم واحدهای ساخته شده در سال گذشته به حدی نیست که بخواهیم آنها را در زمره عرضه مؤثر قلمداد کنیم.

محتشم به انباشت تقاضا در بخش مسکن اشاره داشت و اظهار کرد: بدون شک برای جلوگیری از ایجاد شکاف بین عرضه و تقاضای مسکن دولت باید زمینه تولید انبوه مسکن را فراهم کند.

او معتقد است، با توجه به اینکه دولت مصمم به اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و با در نظر گرفتن عزم شهرداری برای نوسازی بافت‌های فرسوده، می‌توان چشم‌انداز مطلوبی برای بازار مسکن به لحاظ عرضه مؤثر ترسیم کرد.

کاهش قیمت‌ مسکن

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران به امکان کاهش قیمت‌ مسکن اشاره کرد و افزود: اگر در مذاکرات وین توافق خوبی حاصل شود، قطعاً شاهد تقویت پایه پول ملی خواهیم بود و این فرآیند می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ مسکن شود.

افزایش قیمت مسکن در سال 1400 کمتر از نرخ تورم

محتشم خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز شاهد یک رکود تورمی در بخش مسکن بودیم. به‌طوری که علی‌رغم اینکه میانگین نرخ تورم ۴۰ درصد بود. اما بخش مسکن افزایش ۱۵ درصدی را تجربه کرد. طبق گفته او، این امر بیانگر آن است که در سال گذشته افزایش قیمت‌ها در بخش مسکن کمتر از نرخ تورم بوده است.

مطلب پیشنهادی:  منتظر دعوای مالک و مستاجر در دادگاه‌ها باشیم؟

وی بر این باور است که مسکن جزء کالاهای سرمایه‌ای است که متأثر از سایر بخش‌های اقتصادی است. محتشم اظهار داشت: با این رویکرد بدون شک نتیجه برجام می‌تواند بر این بازار همانند سایر بازارهای ملی تأثیرگذار باشد.

محتشم در پایان گفت: شواهد حاکی از آن است که شهرداری برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی عزم خود را جزم کرده است. از همین رو امیدواریم که این امر و سایر وعده‌های داده شده در همایش عملیاتی شوند.

مطالعه بیشتر: مطلب «کاهش واقعی قیمت مسکن رخ می‌دهد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …