انتخاب بهترین محله برای خرید و اجاره ملک

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر قصد خرید خانه و سرمایه‌گذاری در حوزه املاک را دارید، قبل از انجام هر کاری محله مورد نظر را بررسی کنید.
انتخاب بهترین محله برای خرید و اجاره ملک

انتخاب محله برای زندگی، مهم‌ترین کار قبل از خرید و اجاره خانه است. محله‌ای که برای سکونت انتخاب می‌کنید، باید با فرهنگ، شرایط و اولویت‌های شما مطابقت داشته باشد. در این مطلب سعی شده است تا نکاتی در خصوص محله موردنظر برای خرید ملک در اختیار شما قرار داده شود تا با خیال آسوده‌تری تصمیم بگیرید. با دلتا مگ همراه باشید.

نکاتی برای انتخاب محله

امکانات رفاهی منطقه: پس از برگزیدن محله مورد نظر، در ساعات مختلف به آنجا سر زده و موارد مهمی مانند در دسترس بودن مراکز امکانات رفاهی مانند سوپرمارکت، مرکز خرید، میوه فروشی و تره‌بار، درمانگاه و بیمارستان، دسترسی ملک به محل کار یا مدرسه فرزندان و… را بررسی کنید.

نکاتی برای انتخاب محله

ترافیک منطقه: از مواردی که برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، ترافیک منطقه است. البته امروزه با افزایش تعداد اتومبیل در بیشتر مناطق ترافیک وجود دارد. با این حال ساعات ترافیک، شلوغی و ازدحام تردد محله مورد نظرتان را بررسی کنید.

طرح ترافیک: اگر قرار گرفتن در طرح ترافیک برای شما مشکلاتی ایجاد می‌کند، قبل از تنظیم قرارداد حتما این مورد را بررسی کنید.

فرهنگ محله: فرهنگ، عامل مهم و تاثیرگذاری بر زندگی افراد است. پس قبل از خرید یا اجاره ملک با فرهنگ آن محله و اخلاق و رفتار مردم آن آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی:  احتمال افزایش وام اجاره در سال 1401

ترافیک تهران

دسترسی به مسیرهای اصلی: اگر دسترسی سریع و راحت به خانه با اتومبیل مد نظرتان است دقت کنید که محلی برای رهن و اجاره آپارتمان بهتر است که در کوچه‌هایی با عرض کم و باریک، خیابان‌های یک‌طرفه یا بن‌بست قرار نداشته باشد.

سرمایه‌گذاری ملک: چندین سال است که با توجه به تغییر و تحولات بازار مسکن، سرمایه‌گذاری در این حوزه با ریسک زیادی همراه بوده است. در نتیجه قبل از خرید خانه در انتخاب محله دقت کنید که سرمایه‌گذاری شما با سود همراه باشد زیرا در محله‌های خوب و معتبر رشد قیمت مسکن همواره صعودی بوده است و ریسک کمتری خواهد داشت.
البته که سرمایه‌گذاری در ملک یک پروسه بلند‌مدت است و باید برای رسیدن به سود، صبر پیشه کنید. برای آشنایی با محله می‌توانید برای به آژانس‌های املاک مراجعه و یا از ساکنین محله پرسش و ‌جو کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «قبل از خرید زمین، حتما به این نکات توجه کنید!» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…