وضعیت بازار مسکن در آخرین ماه پایانی سال 1400

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بانک مرکزی از افزایش ۶.۲ درصدی قیمت مسکن در اسفندماه سال 1400 و کاهش ۲۰ درصدی معاملات خبر داد.
قیمت مسکن در منطقه 4 تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، آمارهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد، در اسفندماه سال 1400، حدود 6 هزار و 800 واحد مسکونی در شهر تهران معامله شده است. این تعداد معامله نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود، یعنی سال 99، افزایش حدود 30 درصدی داشته است.

این آمار نشان می‌دهد که متوسط قیمت خریدوفروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۳۵۱ میلیون ریال بوده است.

در بین مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده ۷۷ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان در منطقه یک بوده است.

قیمت مسکن در اسفندماه

کمترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی متعلق به منطقه 18 تهران با قیمت متری 16 میلیون و 560 هزار تومان بوده است که این رقم نسبت به ماه مشابه سال 99، حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است که تعداد معاملات انجام شده مسکن در آخرین ماه سال گذشته ۶۸۰۰ فقره بوده است. این میزان نسبت به بهمن ماه همان سال، افزایش حدود 20 درصدی داشته است.

متوسط قیمت و اجاره ماهانه مسکن در شهر تهران

آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در تابستان ۱۴۰۰، متوسط قیمت فروش یک متر مربع زمین در تهران ۴۷ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان بوده است. متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی نیز در همین بازه زمانی ۳۳ میلیون و ۴۵۸ هزار تومان بود.

مطلب پیشنهادی:  چه کسانی مسکن رایگان می‌گیرند؟

مستاجران باید برای اجاره هر متر واحد مسکونی در دومین فصل سال گذشته، ۸۶ هزار و ۸۵۴ تومان پرداخت می‌کردند. این ارقام در بهار ۱۴۰۰ به ترتیب ۴۵ میلیون و ۶۱۹، ۳۲ میلیون و ۵۶۲ و ۸۳ هزار و ۴۶۳ تومان اعلام شده بود. رشد قیمت‌ها در این سه حوزه به ترتیب عبارت‌اند از: ۴٫۳۵ درصد، ۲٫۷۵ درصد و ۴٫۰۶ درصد بوده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «آیا تهران با کمبود خانه مواجه است؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …