واریز اقساط مسکن ملی به چه نحو است؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای برخی از متقاضیان نهضت ملی مسکن این سؤال مطرح است که چگونه باید آورده خود را بپردازند؟ طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی آورده متقاضیان نهضت ملی مسکن باید در چهار مرحله پرداخت شود.
ثبت نام تهرانی ها برای مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، مرحله اول اقساط متقاضیان مسکن ملی، باید در حین ثبت‌نام توسط متقاضیان پرداخت شود و سه مرحله دیگر پرداختی‌ها متناسب با پیشرفت کار است.

متقاضیان نهضت ملی مسکن باید توجه داشته باشند که سازندگان اجازه ندارند خارج از این فرآیند، وجهی را از متقاضیان دریافت کنند.

مرحله دوم پرداختی‌ها بعد از فونداسیون، مرحله سوم بعد از اسکلت و سفت‌کاری و مرحله آخر هم در زمان نازک‌کاری توسط متقاضیان پرداخت می‌شود. آن‌طور که معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفته است؛ هیچ سازنده‌ای اجازه ندارد بیش از آنچه تعیین شده از متقاضیان وجهی دریافت کند. بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی هر سازنده‌ای به غیر از این عمل کرد، متقاضیان می‌توانند به این وزارتخانه اعلام کنند.

اقساط متقاضیان مسکن

لازم به توضیح است؛ حدود ۷۰ درصد هزینه ساخت واحدها را مصالح ساختمانی به خود اختصاص می‌دهد و ۳۰ درصد دستمزد است. مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران طبیعتاً مقداری روی قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی تأثیر خواهد گذاشت. طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی یک میلیون متر مربع زمین در تهران برای ساخت مسکن ملی شناسایی شده است.

مطلب پیشنهادی:  تولید انبوه مسکن با زمین‌های بنیاد مستضعفان

آن‌طور که محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است: متقاضیان اطمینان داشته باشند تمام تلاش دولت و وزارت راه و شهرسازی این است که قیمت واحدهای نهضت ملی به پایین‌ترین حد ممکن برسد. بنابراین تلاش می‌کنیم در هزینه مصالح و خدمات تخفیف بگیریم یا معافیت‌هایی برای متقاضیان دریافت کنیم.

در پایان گفتنی است که در اسفندماه سال گذشته، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که قرارداد سازندگان نهضت ملی مسکن برای پروژه‌هایی با مشخصات معین با قیمت ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع منعقد می‌شود. اگر امکانات و کیفیت پروژه‌ها متفاوت باشد، قیمت نهایی نیز متفاوت خواهد بود.

مطالعه بیشتر: مطلب «لیست گران‌ترین شهرهای جهان برای خرید خانه» را در دلتا مگ بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 299

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی پرند

مسکن ملی پرند، یکی از بزرگ‌ترین پروژهه‌های عمرانی ایران است که می‌تواند بسیاری از افراد ده…