محله حصارک تهران کجاست؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حصارک یکی از محله‌های منطقه پنج شهر تهران است که به دلیل داشتن آب و هوای نسبتا خوب و وجود اراضی و باغات، مورد توجه قرار گرفته است.
با محله حصارک آشنا شوید

این محله یکی از محله‌های قدیمی شهر تهران است که دارای باغات و درخت‌های میوه بسیاری می‌باشد. اگر به دنبال خرید یا اجاره خانه در حصارک تهران هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

حصارک کجاست؟

این محله در شمالی‌ترین محدوده شمال غربی تهران و منطقه 5 واقع شده‌است. حصارک قدمت زیادی داشته و جمعیت آن حدود 1200 نفر می‌باشد که به دلیل ساخت و سازهای مداوم، مهاجران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

اکثر جمعیت این محله را تمامی قومیت‌ها در بر گرفته‌اند که به دلیل گسترش شهر تهران به این منطقه روی آورده‌اند. در جنوب این محله اغلب اقوام ایرانی سکونت داشته و سایر اقلیت‌ها در شمال این منطقه ساکن شده‌اند.

حصارک تهران

 خرید آپارتمان در حصارک تهران

در این محله با وجود بافت قدیمی، ساخت خانه‌های نوساز هم رواج پیدا کرده‌است. از آنجایی که در این منطقه یک دانشگاه مهم وجود دارد، تقریبا پرترافیک می‌باشد. از مهم‌ترین خیابان‌ها برای خرید آپارتمان در حصارک می‌توان به بلوار سیمون بولیوار، خیابان امام خمینی، خیابان کشاورز، خیابان شاهد، توحید وسرو اشاره کرد. البته در این مناطق خانه‌های ویلایی نیز وجود دارد.

نقشه محله حصارک

در تصویر زیر، محله حصارک به همراه دسترسی های مهم آن نمایش داده شده است.

محدوده جغرافیایی حصارک

این محله از جنوب با بلوار جنت آباد شمالی، بلوار سیمون بولیوار، خیابان ایرانشهر شمالی، بلوار شهدا، بزرگراه ستاری، میدان دانشگاه آزاد اسلامی و خیابان شعرا محدود شده است و با محله‌های ‌کوهسار، جنت آباد شمالی و شهرک المهدی مجاورت دارد.

حصارک از شمال به دامنه‌های البرز و آبریز کوه‌های امامزاده داوود و کیگا و سولقان رسیده و در شرق با محلهٔ مرادآباد همسایه است، ولی مرز مشخصی ندارد. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به این محله، ایستگاه محله جنت‌آباد است که در بلوار سیمون بولیوار واقع شده‌است. این منطقه به‌دلیل قرارگیری در کوهپایه، دارای خیابان‌های شیب‌دار است.

مطلب پیشنهادی:  محله بهشتی تهران کجاست؟

مسیر کوهپیمایی دره حصارک

دره حصارک از جاذبه‌های زیبای حصارک است که از خیابان کشاورز قابلیت دسترسی دارد. به دلیل تنوع و فراوانی انواع گل‌های کوهی و سرسبز بودن آن، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. تنوع گیاهی این دره نسبت به مناطق کوهپیمایی دیگر مانند درکه، بیشتر بوده و تا حدودی بکرتر می‌باشد. در این محله رودخانه‌ای نیز وجود دارد که خوش آب و هوا شدن این محله و رونق کشاورزی را به دنبال دارد.

به‌علاوه این دره مسیر صعود به قله 2770 متری بند عیش و یکی از مسیرهای پیاده روی به امامزاده داوود می‌باشد.

مسیر کوهپیمایی حصارک

اماکن مهم حصارک تهران

یکی از مهم‌ترین مکان‌ها در محله حصارک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که معتبرترین و بهترین دانشگاه آزاد در کشور محسوب می‌شود. غیر از دانشگاه آزاد، روخانه حصارک، بیمارستان فرهیختگان، ایستگاه اتوبوس، سرای محله، مسجد جامع، حسینیه، چندین باغ رستوران، تلار پذیرایی و… از مکان‌های مهم آن هستند.

این محله ایستگاه مترو ندارد. اما می‌توان از مترو صادقیه که نزدیک‌ترین مترو به حصارک تهران است به راحتی رفت و آمد کنید.

 خرید آپارتمان در حصارک

پیشنهاد مطالعه:«منطقه 5؛ پرمعامله‌ترین منطقه تهران در سال 1400»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…