روش‌های پرداخت پول در معاملات مسکن

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اعتماد بیجا در بیشتر معاملات مربوط به مسکن، دردسرهای بزرگی برای افراد بوجود می‌آورد.
روش‌های پرداخت پول در معاملات مسکن

امروزه بیشتر مردم به سمت معاملات مسکن و سرمایه‌گذاری در این حوزه پیش رفته‌اند. معاملاتی مانند خرید و فروش ملک، مشارکت در ساخت و ساز، رهن و اجاره و همچنین پیش فروش از جمله معاملاتی است که افراد به خصوص سرمایه‌گذاران به آن روی آورده‌اند. حال یکی از موضوعاتی که در این حیطه بسیار حائز اهمیت است، روش‌های پرداخت پول آن معامله است.

با دلتا مگ همراه باشید تا با انواع روش‌های پرداخت پول در معاملات بازار مسکن آشنا شوید.

انواع روش های پرداخت پول

چک عادی: در معاملات مسکن، یکی از راه‌های پرداخت پول، چک عادی است. چک‌هایی که صدور آن توسط صاحب حساب جاری صورت گرفته و جهت خرید اجناس یا ارائه به طلبکار مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز چک عادی گفته می‌شود.

صدور چک عادی در وجه حامل و یا به نام فرد طلبکار انجام می‌گیرد. از جمله دردسرهایی که چک عادی برای شما ایجاد می‌کند، پاس نشدن چک و هدر رفتن زمان زیادی برای پیگیری آن می‌باشد.

پرداخت بوسیله چک

چک شخصی در معاملات مسکن فقط توسط افرادی که از هم کاملاً مطمئن هستند، انجام می‌شود. با این وجود توصیه می‌شود که از چک شخصی استفاده نکنید.

استفاده از چک بانکی تضمینی

از روش‌های دیگر پرداخت، چک بانکی تضمینی است. همانطور که از نام آن پیداست، تضمین شده بانک بوده و در صورت بروز هر نوع مشکلی( فوت شخص یا ورشکستگی) چک، قابلیت نقد‌شوندگی دارد.

مطلب پیشنهادی:  ترک کردن خانه توسط زن چه عواقبی دارد؟

کارت به کارت کردن

کارت به کارت کردن

یکی دیگر از روش‌های معمول پرداخت پول در معاملات مسکن، کارت به کارت کردن است. این روش به دلیل آسان و در دسترس بودن بسیار محبوب شده است. مشکلی که این روش دارد در محدود بودن آن است. از آنجاییکه پرداخت مبالغ بالای 5-3 میلیون تومان برای افراد امکان‌پذیر نیست باید سایر شیوه‌ها را برای مبالغ بیشتر از این مقدار به کار گیرند.

این روش معمولا برای پرداخت مبالغ کم و یا بیعانه و همچنین اجاره ماهیانه استفاده می‌شود.

دستگاه کارت‌خوان

دستگاه کارت‌خوان

گاهی ممکن است باقیمانده مبلغ معامله، در زمان انتقال سند از طریق دستگاه پوز پرداخت شود. در این وضعیت نیز، محضر در قبال واریز پول به حساب فروشنده، متعهد می‌گردد. معمولاً در صورت آشنایی و اعتماد کامل فروشنده به محضردار و صاحب بنگاه، این کار  انجام می‌پذیرد.

البته باید توجه داشته باشید که در معاملات مسکن، بکارگیری این روش از امنیت کافی برخوردار نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب«یارانه مسکن چیست و به چه کسانی پرداخت می‌شود؟» از دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

بیش از یک دهه تاخیر در تحویل مسکن مهر پردیس

مالکین واحدهای مسکونی مسکن مهر در فاز 11 زون 2 شهر پردیس با اشاره به پیگیری‌های مکرر برای …