آنچه در بازار اجاره‌بها در سال 1400 گذشت

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مقایسه روند تورم اجاره و خریدوفروش ملک از ابتدای امسال نشان می‌دهد، تورم مسکن از محدوده ۹۲ درصد در فروردین به محدوده ۱۶ درصد در بهمن (سال 1400) کاهش پیدا کرد.
خرید و فروش ملک

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، بررسی آمارهای بانک مرکزی هم نشان می‌داد که در فروردین ۱۴۰۰ بررسی شاخص اجاره‌بها در شهر تهران و در کل مناطق شهری رشد ۳۲.۳ درصدی نسبت به ماه قبل و ۳۶.۱ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته است.

نگاهی به وضعیت اجاره در 1400

در اردیبهشت‌ماه رشد اجاره‌بها نسبت به ماه قبل ۳۲ و نسبت ماه مشابه سال قبل ۳۶.۳ درصد بود. در خردادماه نیز افزایش نرخ اجاره‌بها ادامه داشت. در این ماه شاخص نسبت به ماه گذشته ۳۳.۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۷.۶ درصد رشد داشت.

در نخستین ماه تابستان رشد اجاره‌بها به ۳۴.۹ درصد رسید. این رقم نسبت به تیرماه ۹۹ بیش از ۳۸ درصد رشد داشت. در مردادماه افزایش اجاره‌بها نسبت به ماه قبل ۳۷.۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۱.۲ درصد بود. در شهریورماه رشد اجاره‌بها ۴۲.۸ درصد نسبت به ماه قبل و نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز ۴۵.۷ درصد بود.

در مهرماه همچنان رشد اجاره‌بها در حال رکورد بود. در مهرماه نسبت به ماه قبل شاخص کرایه مسکن اجاری به ۴۸.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ۵۱.۳ درصد می‌رسد.

مطلب پیشنهادی:  کیفیت ساخت و ساز ایده‌آل نیست

خرید و فروش ملک

در آبان‌ماه سال 1400، شاخص کرایه مسکن اجاره رشد ۵۱.۶ درصدی نسبت به ماه قبل و رشد ۵۴.۹ درصدی به ماه مشابه سال قبل داشته است.

در آذرماه سال 1400، این شاخص نسبت به ماه قبل ۵۱.۲ درصد رشد داشته و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در دی‌ماه همانند آذرماه شتاب افزایش قیمت‌ها ادامه دارد. رشد شاخص اجاره در این ماه، به ۵۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل خود رسید. این شاخص در بهمن‌ماه نسبت به ماه قبل ۴۸.۴ درصد و ماه مشابه سال قبل ۵۲.۲ درصد رشد داشته است.

مقایسه روند تورم خرید و فروش ملک از ابتدای امسال نشان می‌دهد تورم مسکن از محدوده ۹۲ درصد در فروردین به محدوده  ۱۶ درصد در بهمن کاهش پیدا کرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح ملی مسکن فراهم می‌شود» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …