امکان ویرایش اطلاعات متقاضیان طرح ملی مسکن فراهم می‌شود

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزارت راه و شهرسازی اخیراً اعلام کرده است، برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن که اطلاعات خود را به‌صورت ناقص در سامانه وارد کرده‌اند یا در ثبت مشخصات اشتباه داشته‌اند، مدت‌زمانی را به‌منظور ویرایش در نظر گرفته خواهد شد.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

به گزارش دلتا مگ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، پایان سال گذشته مهلت ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن به پایان رسید اما ممکن است اطلاعات بعضی افراد در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به‌صورت صحیح درج نشده باشد.

بر همین اساس وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که مدت زمان به منظور ویرایش اطلاعات متقاضیان در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است، برای بیش از ۹۰ درصد متقاضیان، سه شرط تأهل، سرپرست خانوار بودن و سابقه مالکیت در ستاد وزارت راه و شهرسازی بررسی شده و شرط چهارم که سابقه سکونت پنج ساله در شهر موردنظر است به استان‌ها محول شده است.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، مسئولان استان‌ها تا خردادماه فرصت دارند تا شرایط متقاضیان را بررسی و تعیین تکلیف کنند. در همین راستا اگر متقاضیان واجد شرایط بودند، به آنها اعلام می‌شود که در بانک عامل حساب باز کنند و وارد اجرای پروژه خواهند شد.

ویرایش اطلاعات در سامانه طرح ملی مسکن

مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت طرح ملی مسکن

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی اخیراً در خصوص ساخت مسکن ملی گفته است: مذاکره با شرکت‌های خارجی مثل چین و ترکیه از دستور کار خارج نشده و ادامه دارد.

او در خصوص چرایی استفاده از شرکت‌های خارجی برای ساخت طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرده است: برای حجم بزرگ ساخت‌وساز در قالب نهضت ملی مسکن، حتماً نیاز به فناوری‌های جدید مقرون‌به‌صرفه داریم.

مطلب پیشنهادی:  8 میلیون مسکن فرسوده وجود دارد!

وی افزود: خیلی از فناوری‌های ساخت در کشور وجود  دارد که می‌شود از آن استفاده کرد اما در پروژه جهش تولید و تأمین مسکن باید استطاعت گروه‌های هدف این طرح را نیز مدنظر قرار دهیم که این فناوری‌ها بعضاً چنین ویژگی ندارند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: درعین‌حال از توان سازندگان داخلی غافل نیستیم. موضوع صنعتی‌سازی را به فراخوان گذاشته‌ایم و از ۵۸۶ شرکت داخلی که تأییدیه فنی دارند خواسته‌ایم تا در طرح نهضت ملی مسکن سه مشخصه کیفیت، سرعت اجرا و کاهش قیمت تمام‌شده را در دستور کار قرار دهند؛ در این زمینه جلساتی را با برخی از آنها برگزار کرده‌ایم و یکی از مهم‌ترین دستور کارهای وزارت راه و شهرسازی در سال جدید ارتقای فناوری ساخت است.

مطالعه بیشتر: مطلب «دستور رئیس‌جمهور برای تکمیل واحدهای مسکن مهر پردیس» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …