چیتگر محله‌ای با امکانات عالی در منطقه 22 تهران

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب از دلتامگ به معرفی امکانات محله چیتگر می‌پردازیم.
محله چیتگر

چیتگر یکی از منطقه‌های بسیار معروف شهر تهران است. در سال‌های اخیر به علت امکانات فراوان این منطقه، بسیاری از افراد قصد خرید آپارتمان در چیتگر را دارند. با دلتامگ همراه باشید تا با این محله پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

این محلi معروف به شهرک‌های زیاد و برج‌های بلند در منطقه ۲۲ تهران است؛ که آب و هوای مناسبی دارد. از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این منطقه می‌توان به دریاچه‌ چیتگر که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده و پارک‌های جنگلی بسیار سرسبز این منطقه اشاره کرد. منطقه چیتگر به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. در ادامه جزییات بیشتری راجع به این محله نوساز را برایتان بیان می‌کنیم.

خرید آپارتمان در تهران

چیتگر شمالی کجاست؟

این محله در منطقه ۲۱ شهر تهران قرار گرفته است. از شرق با بلوار ایران خودرو و از غرب با بلوار چهل و هفتم محدود شده است. محله چیتگر شمالی با محله‌های ‌سرو آزاد، دریاچه شهدای خلیج فارس، چیتگر جنوبی، شهرک دانشگاه تهران، شهرک دانشگاهی و شهرک شهرداری مجاورت دارد. این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان یاس، بوستان مادر، مجتمع اداری تجاری چیتگر و بازار محلی میوه و تره بار محله اشاره کرد.

چیتگر جنوبی کجاست؟

این محله در منطقه ۲۱ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال به بزرگراه لشگری، از شرق به خیابان زامیاد، از جنوب به بلوار ایران خودرو و از غرب به بزرگراه فتح و بلوار تولیدگران محدود شده است و با محله‌های ‌وردآورد، شهرک دانشگاه تهران، شهرک غزالی، شهرک دانشگاهی، چیتگر شمالی، شهرک سینمایی و شهرک شهرداری مجاورت دارد. این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به پارک، کافه رستوران دورهمی، رستوران صدف، مرکز تجاری، پارک کفش ملی، استخر صدف و بازار میوه و تره بار بیست و دو بهمن اشاره کرد.

خرید اپارتمان در چیتگر

شهرک‌های محله چیتگر

شهرک‌های بسیاری با امکانات متفاوت در اطراف منطقه 22 و در محدوده دریاچه چیتگر قرار گرفته است. این شهرک‌ها فضای بسیار مناسبی برای سکونت و سرمایه‌گذاری هستند. از جمله شهرک‌های موجود در این محله می‌توان به: شهرک یاس، شهرک گلستان، شهرک چشمه، دهکده المپیک و شهرک صدرا اشاره کرد. برج‌های لوکس و زیبایی نیز در این منطقه قرار دارند که توسط تعاونی‌های مختلفی ساخته شده‌اند. از جمله آنها می‌توان به: برج‌های سپهر پردیس المپیک، واحدهای مسکونی عقیق، برج‌های تأمین اجتماعی و برج‌های دوقلوی خاتم اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی:  جدیدترین قیمت خرید آپارتمان در معلم رشت + نمونه آگهی

امکانات پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر نیز که در منطقه 22 تهران قرار گرفته است از بهترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. تاسیس این پارک به سال  1341 مربوط می‌شود. این پارک دارای درختان بسیاری است؛ که باعث مطلوب شدن آب و هوای این منطقه است. از جمله امکانات پارک جنگلی چیتگر می‌توان به سالن ورزشی، زمین‌های بازی، مجتمع فرهنگی، سالن اجتماعات، پیست دوچرخه‌سواری، انبار، ایستگاه آتش نشانی، ساختمان اداری، رستوران، بوفه، آلاچیق و چادرهای اقامتی و پارکینگ اشاره کرد. در اطراف پارک جنگلی چیتگر نیز واحدهای مسکونی بسیاری قرار گرفته است که دارای طرفداران بسیاری است.

امکانات دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر که در راس منطقه 22 قرار گرفته است، محله بسیار خوبی برای زندگی است. موقعیت مکانی دریاچه چیتگر ضلع شمالی منطقه 22 تهران است. این دریاچه به یک جاذبه تفریحی – گردشگری تبدیل شده و به همین واسطه انواع تفریحات، رستوران‌های متنوع، مراکز خرید، بام لند و امکانات دیگری نیز در اطراف آن رونق پیدا کرده‌اند. همچنین در کنار دریاچه چیتگر اسکله و قایق‌های شارژی، پدالی، قایق‌های موتوری، قایق‌های اتوبوسی یا کاتامارا نیز وجود دارد.

در شمال محله مجموعه تجاری بام لند قرار گرفته است؛ که از اولین مراکز خرید فضای باز در ایران به‌شمار می‌رود. زمان زیادی از تاسیس این مرکز خرید نگذشته است؛ اما طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل زندگی در محله بام لند تهران نیز از گزینه‌های مناسب محسوب می‌شود. مساحت مجموعه بام لند حدود ۶۰ هزار مترمربع است که بیشتر از ۱۳ هزار مترمربع آن مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری است. در بام لند تهران در این محله 12 رستوران مرکز سلامتی، شهر موسیقی و شهر فرنگ وجود دارد. همچنین این مجموعه از ویو بسیار زیبایی نیز برخوردار است.

یک نظر

  1. بهرام

    20 بهمن 1402 در 8:07 ب.ظ

    سلام اولش که میای این منطقه فک میکنی از همه چی دور افتادی ولی یه مدت که میگذره میبینی همه امکانات در حد عالی و دسترسی به مراکز تفریحی و خرید عالی و مخصوصا ترافیک نداره و اکثر مراکز پارکینگ دارند و باز از همه مهمتر اینه که فوق العاده قشر مهربون و فهمیده اینجا زندگی میکنن من حتی محل کارمم اوردم اینجا یه جورایی ادم فک میکنه تو کیش خوش اب و هوا زندگی میکنه فقط امیدوارم مترو اردستانی هر چه زودتر افتتاح بشه و یه مسیر بی ار تی هم به این منطقه بدن که مجبور به استفاده از خودرو نباشیم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله الهیه تهران و هرآنچه که درباره این محله باید بدانید

محله الهیه تهران یکی از محله‌های لوکس در منطقه ۱ شهرداری است که با محله‌های باغ فردوس از ش…