واریز 12 هزار میلیارد تومان به سازندگان مسکن ملی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.
سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک‌ مسکن با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۱ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شد، گفت: از این میزان ۷ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۳ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان از محل تسهیلات است.

محمود شایان در خصوص تازه‌ترین وضعیت افتتاح حساب و واریز وجوه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، توضیح داد: تاکنون حدود ۳۴۷ هزار و ۴۴۸ نفر در بانک مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن حساب افتتاح کرده‌اند.

وی افزود: از این میزان ۲۱۳ هزار و ۸۳۷ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

شایان، جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن را ۱۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان برشمرد و توضیح داد: از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۷ هزار و ۹۵۳میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده و ۵ هزار و ۷۳۷میلیارد تومان نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

هزینه ساخت مسکن ملی

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه از محل تسهیلات نیز تاکنون ۳ هزار و ۹۷۹ میلیاردتومان به حساب سازندگان پرداخت شده است، تصریح کرد: حدود ۹ هزار و ۴۴۱ پروژه به تعداد ۱۶۴ هزار و ۸۰۴ واحد به بانک معرفی شد. از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۱۴ پروژه به تعداد ۵۴ هزار و ۴۸۴ واحد قراردادشان منعقد شده است.

مطلب پیشنهادی:  ساخت مسکن ملی گران شد

در ادامه محمدحسن علمداری عضو هیات‌ مدیره بانک مسکن مبلغ تسهیلات منعقد شده را ۱۶ هزار و ۵۵۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تاکنون 825 هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت شده است.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۶۷ پروژه به تعداد ۵۷ هزار و ۴۲۴ واحد تسهیلات خودمالکی به بانک معرفی شد. از این تعداد ۷۷۷ پروژه به تعداد ۶ هزار و ۹۰۹ واحد قراردادشان منعقد شده است که مبلغ آن ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان است.

علمداری ادامه داد: تاکنون ۸۲۵ میلیارد تومان از تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان پرداخت شده است.

به گفته علمداری، ارائه تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن چند ماهی است که آغاز شده و مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «تقاضا برای «رهن کامل» افزایش یافت» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …