منطقه 5؛ پرمعامله‌ترین منطقه تهران در سال 1400

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بازار مسکن در منطقه ۵، پرمعامله‌ترین منطقه شهر تهران در سال ۱۴۰۰ بود. این منطقه مدت‌هاست که رکود بیشتر فروش واحد مسکونی را به خود اختصاص داده است.
سرمایه‌گذاری در تهران
09به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، بازار مسکن در منطقه 5 شهر تهران، سال گذشته 4 ماه طلایی را نسبت به سال 99 تجربه کرد و در روزهای رکود بازار توانسته سهم قابل‌توجهی از فروش ملک در تهران را به خود اختصاص دهد.

پرمعامله‌ترین منطقه تهران در خرید مسکن

منطقه ۵ تهران، مدت‌هاست که رکورد بیشتر فروش واحد مسکونی  را به خود اختصاص داده است. سال 1400 نیز این منطقه محبوب خریداران بود و در تمام سال رتبه نخست فروش را به خود اختصاص داد.

گفتنی است؛ میزان معاملات مسکن در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ رشد داشته اما در این منطقه از اردیبهشت تا مهرماه تعداد معاملات مسکن در سال ۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیشتر بود.

بازار مسکن در منطقه ۵

در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ در این منطقه، ۲۹۶ ثبت شده که این میزان در سال گذشته (۹۹)، ۱۹۳ معامله بوده است. در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ در این منطقه ۷۰۸ معامله به ثبت رسیده است. این رقم در سال قبل‌تر ۱۷۱۹ معامله بوده است و در خردادماه تعداد معاملات مسکن به ۷۰۸ معامله رسیده است.

در تابستان سال گذشته، هنوز یخ خریداران مسکن برای تصمیم‌گیری خرید قطعی باز نشده بود. در تیرماه معاملات مسکن در این منطقه ۷۳۰ معامله بوده که این رقم در ماه مشابه سال قبل، دو هزار و ۸۶ معامله‌ بود.

در مردادماه تعداد معاملات مسکن ۸۸۸ کامل رسید که در ماه مشابه سال قبل ۱۳۶۸ معامله بود. در آخرین ماه تابستان تعداد معاملات مسکن در منطقه ۵ به ۱۱۰۹ رسید که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۱۳۰۴ معامله بود.

مطلب پیشنهادی:  در 40 روز دو میلیون مسکن می‌سازیم

خریداران تصمیم آخر را گرفتند

در مهرماه تعداد معاملات مسکن در این منطقه ریزش کرده و به ۷۹۳ معامله رسید. این رقم در سال قبل آن، ۱۲۷۰ معامله بوده است. در آبان‌ماه دوباره تعداد معاملات مسکن در این منطقه رشد می‌کند و ۱۰۱۱ معامله مسکن در منطقه ۵ ثبت می‌شود. این تعداد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته در آبان سال ۹۹ در منطقه پنج تنها ۵۴۱ معامله ثبت شده است.

عقب‌نشینی خریداران مسکن

بازار مسکن در زمستان ۱۴۰۰ در منطقه ۵ گرم و پررونق بود و در دی‌ماه ۱۴۵۴ معامله مسکن به ثبت می‌رسد که در ماه مشابه سال قبل تنها ۳۹۷ معامله است. در بهمن‌ماه کمی خریداران در این منطقه عقب‌نشینی کرده و حدود ۱۲۶۲ معامله به ثبت رسید که این رقم در ماه مشابه سال قبل ۵۲۷ معامله است.

مطالعه بیشتر: مطلب «آیا رکود بازار مسکن ادامه دارد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره