آمار متناقض از خانه سازی دولتی

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اخیرا دو آمار درباره تعداد واحدهایی که در طرح خانه‌‌سازی دولتی در حال ساخت است و تعداد واحدهایی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند، منتشر شد که کاملا با یکدیگر متضاد است.
مسکن مهر پردیس

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که متولی مسکن اعلام کرده است هم‌‌اکنون ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح خانه‌‌سازی دولتی در کشور در دست ساخت قرار دارد، بانک اصلی تسهیلات‌دهنده که همواره بیش از نیمی از تسهیلات طرح‌های خانه‌‌سازی دولتی از گذشته تاکنون را پرداخت کرده است از معرفی تنها ۱۳۰ هزار واحد مسکونی دولتی‌ساز به این بانک برای دریافت تسهیلات خبر داده است.

دیروز بانک اصلی تسهیلات‌دهنده به بخش مسکن اعلام کرد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی برای تشکیل پرونده و دریافت تسهیلات به این بانک معرفی شده‌‌اند.

طبق تجربه سال‌های قبل در شرایطی که در بهترین حالت تعداد کل وام‌‌های پرداختی به پروژه‌های مسکن‌‌سازی دولتی دو برابر تعداد وام‌‌های پرداختی از سوی بانک اصلی بوده است، برآوردها حاکی است تاکنون کمتر از ۳۰۰ هزار واحد مسکن دولتی‌ساز برای دریافت وام به شبکه بانکی معرفی شده‌‌اند.

خانه سازی دولتی

این در حالی است که متولی مسکن از قرار داشتن ۸۰۰ هزار واحد دولتی‌‌ساز در پروسه ساخت خبر می‌دهد. از آنجا که به محض شروع عملیات اجرایی ساخت، این واحدها برای دریافت تسهیلات به شبکه بانکی معرفی می‌شوند، فاصله بسیار زیاد آمار اعلامی درباره معرفی واحدها به بانک با آمار متولی مسکن، نشان‌دهنده یک تناقض بزرگ است.

مطلب پیشنهادی:  اقتصاد مسکن در سال جدید به کدام سمت می‌رود؟

به نظر می‌‌رسد متولی مسکن باید با شفافیت بیشتر آمار مربوط به واحدهای مسکونی دولتی‌ساز را اعلام کند. گفتنی است؛ معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام همه گروه‌ها در طرح نهضت ملی مسکن شامل مجردها و متاهل‌ها در حال انجام است و روز ۲۹ اسفندماه این مهلت به پایان می‌رسد.

مطالعه بیشتر: مطلب «وزیر راه: مسکن در سال آینده متحول می‌شود» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «آمار متناقض از خانه سازی دولتی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:38 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…