ضرر مالی برای تولیدکننده‌ها و فروشندگان مصالح ساختمانی

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مشهد می‌گوید: بسیاری از تولیدکننده‌ها و فروشندگان مصالح ساختمانی به دلیل بالا رفتن قیمت مصالح، مجبور به کاهش سود خود بوده و در بیشتر مواقع نیز ضرر می‌دهند.
بازار مصالح

.به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، غلامرضا سلطانی درخصوص انصراف تولیدکنندگان و فروشندگان از بازار مصالح گفت: افزایش قیمت‌ها و هم‌چنین کاهش سود سبب شده که بسیاری از این افراد، از شغل خود انصراف دهند و کارگاه‌های تولید را تعطیل کنند.

او اظهار کرد: افزایش هزینه برق و گاز، هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها و ادوات حمل‌ونقل برخی از تولیدکنندگان، سبب تعطیلی این کارگاه‌ها شده است.

وی علت گرانی مصالح ساختمانی را در سیاست‌های دولت عنوان کرد. او افزود: افزایش هزینه‌ها از جمله حامل‌های انرژی و هم‌چنین اتفاقاتی مانند قطع گاز در زمستان و خاموشی‌های احتمالی در تابستان، از عوامل گرانی مصالح ساختمانی است.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی مشهد ادامه داد: کسادی بازار مصالح از یک سو و بالارفتن هزینه‌های کارگری و حمل‌و‌نقل از سوی دیگر به تولیدکننده فشار وارد کرده است. همین امر سبب شده که تولیدکنندگان جهت حضور در بازار و جلوگیری از تعطیلی کارگاه، اقدام به حذف سود خود کنند.

مطلب پیشنهادی:  ۷۷ سال انتظار برای خانه‌دار شدن در تهران

ضرر مالی برای تولیدکننده‌ها و فروشندگان مصالح ساختمانی

سید محسن ترابی فعال ساختمانی و سازنده مسکن در خصوص تاثیر تعطیلی کارگاه‌ها بر افزایش قیمت مسکن، افزود: برای کنترل قیمت نهاده‌های تولید مسکن باید دستگاه‌های نظارتی، نظارت خود را افزایش دهند. هر گونه تغییر قیمتی در بازار مصالح می‌تواند بر قیمت نهایی مسکن اثر گذاشته و در نهایت به ضرر مردم و متقاضیان مسکن تمام شود.

سلطانی درخصوص مزایای خرید و تهیه سیمان از بورس گفت: خرید سیمان از بورس در کنار برخی مزایا، مشکلاتی را نیز برای عاملان، خرده‌فروشان و مصرف‌کنندگان ایجاد کرده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تخریب ویلاهای غیرمجاز و تاثیر آن بر بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…