افت معاملات مسکن در شهر تهران

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در اسفند ماه 1400، خرید و فروش ملک و معاملات مسکن هم در اطراف تهران و هم در مرکز پایتخت کساد شده و قیمت‌ها به ثبات رسیده است.
معاملات مسکن در شهر تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، مشاوران املاک در پردیس، پرند و هشتگرد با مشاهده بازار مسکن می‌گویند: در مرحله اول نرخ‌ها ثابت می‌شود و در مرحله دوم احتمال افت معاملات مسکن در شهر تهران، وجود دارد.

با این افت معاملات، بازار خرید و فروش مسکن در شهرهای اطراف پایتخت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند. واسطه‌های ملکی دلایل مختلفی را برای کسادی بازار ملک در تهران و حومه برمی‌شمارند که سرنخ اکثر آنها به اخبار مثبت از مذاکرات وین می‌رسد.

در سال‌جاری قیمت آپارتمان در شهر جدید پرند به ثبات رسید. با کاهش نرخ‌ها از ابتدای زمستان، می‌توان با نقدینگی کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان در پرند آپارتمان خریداری کرد.

بررسی شهر جدید پردیس نیز حاکی از عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران ملکی از ابتدای اسفندماه ۱۴۰۰ است. از سوی دیگر بازار نرخ‌های پیشنهادی مسکن مهر پردیس، روند کاهشی به خود گرفته است. به‌طوری‌که این روزها بنگاه‌های ملکی و دفاتر اسناد خلوت‌تر از همیشه هستند.

نگاهی به آینده بازار مسکن تهران و حومه

نگاهی به آینده بازار مسکن تهران و حومه

یکی از مشاوران املاک پردیس می‌گوید که با وقوع جنگ در اوکراین و ارایه اخبار امیدوارکننده از مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۴ بازار ملک در پردیس وارد رکود شد.

آقای کیانی از فعالان بازار مسکن با اشاره به افت شدید معاملات آپارتمان در شهر جدید هشتگرد طی هفته‌های اخیر می‌گوید: با توجه به تورم حدود ۴۰ درصد اقتصاد کشور، خواب سرمایه در بازار مسکن به ضرر مالکان است. یعنی حتی اگر قیمت‌ها کاهش پیدا نکند، ارزش واقعی سرمایه صاحب‌خانه‌ها هر سال ۴۰ درصد افت می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  افزایش تسهیلات، چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

علاوه بر شهرهای ذکر شده، ساخت مسکن در پردیس و پرند هم به شدت کاهش یافته است.

با این اوصاف بازار معاملات مسکن در شهر تهران و حومه با توافق وین، دست‌خوش تغییرات خواهد شد. یعنی می‌توان برای ۱۰ تا ۱۲ فصل، انتظار ثبات بازار ملک را داشت. البته اگر چهار فصل امسال که بازار به نوعی در خواب فرو رفت را حساب کنیم، دست کم تا ۸ فصل دیگر یعنی دو سال آینده احتمال ثبات بازار مسکن وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «عرضه مسکن قیمت بازار اجاره را کاهش می‌دهد» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. زه زه

    28 اسفند 1400 در 11:08 ق.ظ

    قرار بود. تهران زلزله بیاد. پس چی شد؟بیست سال هم،گذشت.ها

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:39 ب.ظ

      سلام ، سپاس از شما
      ان شائالله که اصلا نیاد

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …