شرایط اخذ تسهیلات ارزان ۲۰ ساله

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: بدون سپرده‌گذاری و خرید اوراق متقاضیان می‌توانند به راحتی تسهیلات ساخت مسکن را دریافت کنند. البته خودمالکی‌ها شامل تخفیفات عوارض شهرداری، انشعابات و ... نخواهند شد.
راهبردهای طرح نهضت ملی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد24، محمود محمودزاده درخصوص راهبردهای طرح نهضت ملی اظهار کرد: اولین راهبرد از 6 راهبردهای طرح نهضت ملی، تقویت و افزایش میزان ساخت‌وساز مسکن توسط بخش خصوصی است.

دومین و سومین راهبرد به ترتیب به نوسازی بافت فرسوده با مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی و ساخت و عرضه واحد مسکونی در استطاعت دهک‌های اول، دوم و سوم تعریف شده است.

راهبرد چهارم شامل عرضه مسکن برای دهک‌های متوسط است. راهبرد پنجم ساخت و مقام سازی مسکن روستایی و راهبرد ششم اجاره‌داری حرفه‌ای‌ است. معاون وزیر راه‌ و شهرسازی درخصوص تامین زمین گفت: دولت نه فقط برای ساکنان تهران بلکه تمام ثبت‌نام‌ کنندگان واجد شرایط تامین زمین خواهد کرد.

شرایط اخذ تسهیلات ارزان ۲۰ ساله

وی از امکان ورود خود مالکان به طرح نهضت ملی مسکن و ثبت‌نام 900 هزار واحد برای درخواست تسهیلات خبر داد. هر فردی که مالک یک پلاک، سند و پروانه ساختمانی است، می‌تواند به تعداد واحدهای مجازی که در پرونده به صورت ثبت شده، تسهیلات مورد نظر برای واحد را دریافت می‌کند.

محمود محمودزاده اظهار داشت: هدف از تعریف این طرح، تنها کمک به افزایش ساخت‌وساز در کشور است. هر فردی که قصد نوسازی واحد مسکونی و پلاک خود را داشته باشد، می‌تواند وارد این طرح شود.

مطلب پیشنهادی:  اتمام طرح مسکن مهر پردیس تا شهریور

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مزایای ارایه شده به خودمالکان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: خودمالکی‌ها شامل تخفیفات عوارض شهرداری، انشعابات و … نخواهند شد.

اما افراد متقاضی بدون سپرده‌گذاری و بدون خرید اوراق به راحتی می‌توانند تسهیلات ساخت مسکن را دریافت کنند. برای مثال افراد ساکن تهران می‌توانند تا 450 میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن با بازپرداخت 20 ساله برای هر واحد بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «جزییات ارسال پیامک سازمان امور مالیاتی برای مالکان خانه‌خالی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محاسبه مالیات خانه‌های خالی در سال 1403

در صورتی که خانه‌ای بیش از 2 ماه خالی باشد به ازای هر ماه اضافه‌تر از موعد قانونی، در سال …