با سرمایه محدود کجا می‌توان خانه خرید؟

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر با نقدینگی بین 1 تا 2 میلیارد تومان به دنبال خرید خانه هستید اما نمی‌دانید با این میزان سرمایه باید در کدام منطقه و محله به دنبال یافتن خانه باشید، تا انتهای این گزارش با ما همراه شوید.
انتظار برای خرید خانه

به گزارش دلتا مگ، بر اساس اعلام بانک مرکزی در بهمن ماه امسال، متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران، به ۳۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسید. این بدان معناست که برای خرید یک واحد 100 متری در تهران باید بالای 3 میلیارد و 300 میلیون تومان نقدینگی داشته باشید.

افرادی که دارای نقدینگی حدود 2 میلیارد تومان هستند در مناطق 11 تا 18 می‌توانند اقدام به خرید خانه البته با شرایط خاص کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با این میزان نقدینگی امکان خرید خانه‌ 40 تا 60 متری با امکانات محدود و در محله‌های به اصطلاح پایین شهر وجود دارد.

برای مثال یک واحد 40 متری، در محله سلسبیل متری 23 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این واحد مسکونی در طبقه همکف واقع شده است که از امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور برخوردار نیست. خرید این خانه نیازمند 920 میلیون تومان سرمایه است.

یک واحد مسکونی دیگر در محله منیریه در منطقه 11 تهران، با متراژ 52 متر، حدود یک میلیارد و 150 تومان توسط  فروشنده قیمت‌گذاری شده است. گفتنی است که این واحد مسکونی در طبقه سوم قرار گرفته است اما فاقد آسانسور است.

خرید خانه
خرید خانه

شما حتی با این میزان نقدینگی در برخی از محله‌های جنوبی تهران، امکان خرید واحد مسکونی با متراژ بزرگ‌تر و حتی نوساز را دارید. برای مثال یک واحد مسکونی 88 متری در محله اتابک، نوساز با متری 17 میلیون و 600 هزار تومان آگهی شده است. این خانه شامل امکاناتی همچون انباری، آسانسور و پارکینگ است که خرید آن به یک میلیارد و 500 میلیون تومان نقدینگی نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی:  وام مسکن مجردان و متاهلان چقدر است؟

یکی از مناطقی که می‌توان با سرمایه محدود در آن اقدام به خرید خانه کرد؛ حاشیه شهر است. در حال حاضر مناطقی همچون اندیشه، پردیس، پاکدشت، خاورشهر، هشتگرد و … از جمله مناطقی در حاشیه شهر هستند که امکانات مناسبی برای حداقل زندگی دارند و با یک سرمایه محدود و کم می‌توان اقدام به خرید خانه با متراژ بزرگ‌تر و امکانات بیش‌تر کرد. البته گفتنی است این نوع خرید خانه بیش‌تر مناسب سرمایه‌گذاری است تا سکونت.

اگر به دنبال دیدن فایل‌های آگهی خرید آپارتمان در تهران هستید، می‌توانید به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید تا در کمترین زمان ممکن، خانه ایده‌آل خود را پیدا کنید.

مطالعه بیشتر: مطلب «فریب تبلیغات پیش‌فروش مسکن ملی را نخورید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …