فریب تبلیغات پیش‌فروش مسکن ملی را نخورید

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: هیچ‌یک از شرکت‌هایی که در رسانه‌ها یا پیامک‌های تبلیغاتی اقدام به تبلیغ پیش‌فروش مسکن در تهران دارند، مجوزی از راه و شهرسازی اخذ نکرده‌اند.
پیش فروش خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، خلیل محبت‌خواه گفت: پیامک‌های متعددی برای شهروندان تهرانی مبنی بر پیش فروش خانه در حال ارسال است. مردم پایتخت باید بدانند که برای هیچ یک از فعالیت‌های تبلیغاتی مدعی پیش‌فروش مسکن در تهران مجوزی صادر نشده است.

وی گفت: بسیاری از مردم قصد خرید یا پیش‌خرید از واحدهای آگهی شده برای پیش فروش دارند. اما قبل از واریز وجه حتما از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص قانونی بودن یا نبودن فعالیت انبوه‌سازی مدعیان پیش‌فروش مسکن، استعلام کنند تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

بر اساس قانون پیش‌فروش ساختمان، وزارت راه و شهرسازی و ارشاد و همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، چنانچه انبوه‌ساز یا سازنده‌ای بدون اخذ مجوزهای مربوطه اقدام به تبلیغ پیش فروش مسکن کند، تخلف کرده است.

بایستی «پیش سند» با ثبت در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و در دفاتر اسناد رسمی برای پیش‌خریدار از سوی پیش‌فروشنده صادر شود. اما در بیشتر تبلیغات پیش‌فروش مسکن منطقه ۲۲ تهران، این اصول رعایت نشده است.

عدم مجوز آگهی‌های تبلیغات پیش فروش خانه

عدم مجوز آگهی‌های تبلیغات پیش فروش خانه

خلیل محبت‌خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: هیچ یک از آگهی‌های تبلیغات پیش‌فروش مسکن مجوز ندارند و ما آن را تایید نمی‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:  نکات حقوقی برای نوشتن چک اجاره خانه

محبت خواه یادآور شد: اگر انبوه‌سازی به اسم نهضت ملی مسکن یا اقدام ملی مسکن، تبلیغات پیش‌فروش را رفته باشد، بدانید که مجوز ندارد. یک سازنده ممکن است مجوز ساخت ۲۰ واحد بر روی زمین تملک شده را گرفته باشد. اما در شرایطی که انبوه‌سازی با استفاده از طرح‌های دیگران انجام شده باشد، تخلف خواهد بود.

خشایار باقرپور فعال صنعت ساختمان نیز گفت: پروژه‌های مسکن‌سازی پر سروصدایی که تبلیغات آنها در سطح شهر پراکنده شده، اکثرا به شرکت‌هایی اختصاص دارد که ظاهرا ساختار تعاونی دارند. اما هیچ نظارتی روی آن‌ها نیست و همگی روی زمین‌های غیرقانونی ساخته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «طرح هادی چیست و چه تاثیری در مسکن روستایی دارد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…