هشدار به مشاوران املاک

0
2
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
طبق اعلام رئیس اتحادیه مشاوران املاک، کارتخوان‌های اعضای صنف مشاوران املاک به سامانه‌های مالیات متصل شده است، بنابراین مشاوران املاک حق کارت به کارت کردن مبلغ معامله را ندارند.
خریداران مسکن و مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از هیبنا، نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک اعلام کرد: مشاوران املاک رقم معامله طرف قرارداد در کارتخوان خود نکشند. چرا که کارتخوان‌های اعضای صنف مشاوران املاک به سامانه‌های مالیاتی متصل شده است.

عقبانی در ادامه این خبر گفت: ما خبر اتصال را به اعضای صنف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم و دفاتر مشاوران املاک حق ندارند مبلغ طرفین معامله را کارت به کارت کنند. این مبالغ که به کارت مشاوران واریز می‌شود در آینده مشکل حقوقی مالیاتی ایجاد می‌کند.

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: توصیه من به همکارانم در صنف مشاوران املاک این است که ثمن معامله را چه در معاملات خرید و فروش مسکن و چه در معاملات رهن و اجاره مسکن از کارتخوان دفاتر خود دریافت نکنند.

خریدار یا مستاجر بایستی مبلغ را به حساب صاحب ملک یا موجر کارت به کارت یا واریز کرده و رسید کارت به کارت یا چک بانکی را در محل دفتر املاک به فروشنده یا موجر ارایه دهد.

مطلب پیشنهادی:  آیا زمان سرمایه‌گذاری روی ملک است؟

عقبایی عنوان کرد: مشاوران تنها در صورتی می‌توانند مبالغ را کارت به کارت کنند که بخواهند حق کمیسیون معامله را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشاوران املاک حق کمیسیون خود را به صورت دریافت از کارتخوان اخذ نکنند و به صورت کارت به کارت یا چک بانکی آن را تحویل بگیرند، باید حق کمیسیون حتما در قرارداد قید شود.

عقبایی در پایان تاکید کرد: مشاوران املاک به یاد داشته باشند که رقم کمیسیون مندرج در قرارداد و قولنامه، مبنای محاسبه مالیات مشاوران املاک خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «چرا مردم به خرید خانه در کشورهای اطراف تمایل دارند؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …