چرا مردم به خرید خانه در کشورهای اطراف تمایل دارند؟

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد: از آنجایی که قوانین مالیاتی برای بسیاری از مردم آزاردهنده است، برخی ترجیح می‌دهند به‌جای چند خانه در ایران، چند خانه در کشورهای اطراف داشته باشند.
خانه در ایران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی به رکود بازار مسکن اشاره کرد و گفت: قیمت مسکن با تاثیر از دلار رشد بیشتری پیدا کرده است و این خود عاملی است برای رکود.

او در ادامه تاثیر مذاکرات برجام بر بازار مسکن را چندان موثر ندانست. او افزود: برجام تاثیر زیادی نمی‌تواند در بازار مسکن داشته باشد. چرا که تعداد زیادی از کسب‌وکارها در این سال‌ها تعطیل شده و افراد سرمایه خود را در بازار مسکن درگیر کرده‌اند. حال اگر گشایشی اقتصادی ایجاد شود، باید دوباره این سرمایه‌ها را به فضای کسب‌وکار و تولید بازگرداند.

این کارشناس اقتصادی به روند رو به افزایش حاشیه‌نشینی اشاره کرد و گفت: مردمی که نمی‌توانند اجاره‌خانه پرداخت کنند ناچارند هرچه دارند، بفروشند تا در حاشیه شهرهای بزرگ خانه بخرند. این مناطق احتمالا همچنان تا یکی دو سال آینده به‌خصوص در فصول اجاره رونق داشته باشد. ولی در شهرهای بزرگ احتمالا شاهد رکود خواهیم بود.

خانه در ایران

چرا مردم در بازار مسکن خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

مشکانی تصریح کرد: افرادی که در خارج از کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند، دلایل متفاوتی برای این کار دارند. برای مثال سرمایه‌گذاری ملک در قبرس به دلیل دریافت ویزای شینگن است و از آن سمت اکثر سرمایه‌گذاری‌ها در دبی با اهداف تجاری انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  رنج بازار اجاره از کمبود ساخت و ساز

او در این مورد ادامه داد: افرادی نیز در ایران چند ملک دارند و از آنجایی که قوانین مالیاتی برای آنان آزاردهنده است، ترجیح می‌دهند به‌جای چند خانه در ایران، چند خانه در کشورهای اطراف تهیه کنند. اینگونه مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.

مشکانی در انتهای سخنان خود ابراز داشت: ممکن است موردی پیدا شود که بتواند سودآوری خوبی داشته باشد، اما به‌طورکلی سرمایه‌گذاری در ایران و کشورهای اطراف مثل ترکیه و دبی تفاوت چندانی ندارد. ضمن اینکه چون در بازار مسکن قوانین سختی نسبت به باقی کشورها وجود ندارد، راحت‌تر می‌توان فعالیت کرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «اکباتان شهرکی مدرن در قلب پایتخت» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] بیشتر: مطلب «چرا مردم به خرید خانه در کشورهای اطراف تمایل دارند؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] مطالعه: مطلب «چرا مردم به خرید خانه در کشورهای اطراف تمایل دارند؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…