اکباتان شهرکی مدرن در قلب پایتخت

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
قصد داریم، شما را با یکی از جذاب‌ترین محله‌های منطقه 5 تهران یعنی شهرک اکباتان آشنا خواهیم کرد. شهرک اکباتان از ۳ فاز تشکیل شده که فاز ۲ شهرک اکباتان به نسبت فاز ۱ و ۳ از مساحت بیشتری برخوردار است.
خرید آپارتمان در اکباتان

به گزارش دلتا مگ، شهرک اکباتان از جمله شهرک‌های مسکونی موفق در زمینه شهرسازی است که از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از غرب به نمایشگاه صنایع هواپیمایی، از شمال به اتوبان تهران ـ کرج و از جنوب به بزرگراه شهید لشگری منتهی می‌شود.

ساخت این شهرک به دهه 40 بازمی‌گردد که به نوعی از آن می‌توان به عنوان پروژه «شهرک‌سازی موفق در ایران» از آن یاد کرد. شاید برایتان جالب باشد که سرمایه‌گذار و سازنده شهرک اکباتان تهران یک ایرانی به نام رحمان گلزار شبستری است که به تازگی (دی ماه 1400) در سال 92 سالگی در فلوریدای آمریکا درگذشت؛ وی فارغ‌التحصیل دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران بود و ساخت شهرک اکباتان را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد.

برای ساخت این شهرک، بالاترین استانداردهای روز دنیا در ساخت آن استفاده شده است؛ البته از آنجایی که تجربه، تخصص، امکانات و … ساخت این شهرک به این بزرگی در ایران وجود نداشت؛ تمامی مواد و مصالح و برخی از تکنولوژی آن از آمریکا وارد ایران شد تا شهرکی با عمر مفید 300 سال ساخت شود.

در همین راستا می‌توان گفت که یکی از ویژگی‌های‌ بسیار مهم این شهرک ضد زلزله بودن آن است. حتی با اینکه حدود 30 سال از عمر این شهرک گذشته، اما برآوردها نشان می‌دهد ساختمان‌های این شهرک در برابر زلزله 8 ریشتری مقاوم هستند.

منطقه 5 تهران

یکی از دلایلی که بسیاری از مردم متقاضی خرید خانه در اکباتان هستند، دسترسی آسان به امکانات رفاهی است. با توجه به اینکه ساکنان این منطقه به تمامی امکانات دسترسی دارند، دیگر نیازی نیست که برای تامین مایحتاج خود از شهرک خارج شوند.

مطلب پیشنهادی:  تزریق اعتبار به صندوق ملی مسکن

اگر به دنبال خرید آپارتمان در شهرک اکباتان هستید، لازم است که بدانید متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در این شهرک حدود 40 میلیون تومان است که این قیمت متناسب با متراژ، امکانات، طبقات، نظر فروشنده و … می‌تواند کمتر و یا بیشتر باشد.

قیمت مسکن در اکباتان

شما در این شهرک خانه با متراژ 48 تا 178 می‌توانید پیدا کنید؛ برای مثال در حال حاضر یک واحد مسکونی 172 متری، 30 سال ساخت، طبقه سوم، سه خوابه با امکانات (پارکینگ – انباری – آسانسور) متری 32 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است؛ خرید این خانه نیازمند 5 میلیارد و 504 میلیون تومان سرمایه است.

یک واحد 66 متری، 30 سال ساخت، یک خوابه، طبقه یازدهم، بدون پارکینگ و انباری متری 59 میلیون تومان در سایت ملکی دلتا آگهی شده است، برای خرید این واحد مسکونی باید سه میلیارد و 900 میلیون تومان بودجه نیاز است.

اما اگر به دنبال اجاره خانه در شهرک اکباتان هستید، لازم است که بدانید شما برای رهن یک واحد 65 متری حدودا باید 300 میلیون تومان بودجه داشته باشید. اگر نیمی از این بودجه را دارید نیاز است که ماهانه بین 4 الی 5 میلیون تومان اجاره‌بها پرداخت کنید.

مطالعه بیشتر: مطلب «نیاز کشور به ساخت 10 میلیون خانه» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…