انتقاد به هزینه بالای اخذ تسهیلات مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان می گوید که مردم برای دریافت وام خرید مسکن باید حدود 100 میلیون تومان هزینه کنند که این مسئله یک مانع جدی برای استفاده از تسهیلات مسکن است.
تسهیلات مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، فرشید پورحاجت با بیان اینکه در  ماه‌های اخیر بر خلاف سال‌های قبل به بازار مسکن شوک وارد نشده است، عنوان کرد: اغلب تقاضاهای موجود در بازار مصرفی است. چرا که مردم منتظرند ببینند چه اتفاقی در حوزه سیاست خارجی می‌افتد.

وی در ادامه به ناکارآمدی تسهیلات بانکی اشاره کرد. او گفت: علی‌رغم این‌که دولت و مجلس برای به سرانجام رساندن بازار مسکن تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند، اما تسهیلات این بخش به‌صورت مناسب در دسترس مردم قرار ندارد.

پورحاجت به لزوم افزایش سقف وام مسکن اشاره کرد و گفت که برای تقویت قدرت خرید مردم 2 ابزار حقوق و دستمزد یا افزایش تسهیلات بانکی وجود دارد.

دریافت وام خرید مسکن

طبق گفته این کارشناس حوزه مسکن، تصریح کرد: در زمان حاضر جلسات برای تعیین میزان افزایش دستمزدها در حال انجام است. از سوی دیگر نیز سقف وام مسکن باید افزایش یابد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان به دریافت وام خرید مسکن اشاره کرد و گفت: اکنون برای دریافت وام خرید مسکن، مردم باید حدود 100 میلیون تومان هزینه کنند که این مسئله یک مانع جدی برای استفاده از تسهیلات مسکن است.

بازار مسکن توجهی به برجام ندارد

پورحاجت اضافه کرد: یکبار تجربه برجام را در سال 94 داشتیم. در آن زمان بازار مسکن در رکود بود. با امضای برجام قیمت مسکن نه افزایش یافت و نه کاهش. واقعیت آن است که این بخش همواره مسیر خودش را متمادی طی کرده و توجهی به اتفاقاتی مانند برجام ندارد.

مطلب پیشنهادی:  آپارتمان‌های قدیمی انتخاب جدید خریداران مسکن

وی با تاکید بر این‌که کاهش قیمت مسکن با احیای برجام بسیار بعید است، گفت: مسکن یک کالای تولیدی است که نهاده‌های تاثیرگذار در آن همواره در حال گران شدن بوده است. از سوی دیگر مالکیت اکثر واحدهای مسکونی کشور در دست مردم است و آنها به همین راحتی قیمت‌ را کاهش نمی‌دهند.

وی بیان کرد: شاید در قیمت املاک لوکس شاهد کاهش قیمت باشیم اما در بخش مصرفی امیدی به کاهش قیمت نیست.

مطالعه بیشتر: مطلب «نیاز کشور به ساخت 10 میلیون خانه» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …