خبرهای خوش برای مستاجرها

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افزایش سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن، راه‌اندازی و تشکیل نظام اجاره‌داری حرفه‌ای و همچنین اجرای مالیات بر خانه‌های خالی، راه‌حل‌هایی برای کمک به اقشار اجاره‌نشین و ساماندهی بازار اجاره است.
جابه جایی مستاجران

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، محمودزاده درخصوص بالا بودن قیمت اجاره در راستای افزایش قیمت ملک در طی سه دهه اخیر گفت: وزارت راه و شهرسازی به منظور بهتر کردن کنترل بازار اجاره، کمک به مستاجران در پرداخت نرخ اجاره با ارایه تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن در ایام همه‌گیری کرونا، کار خود را عملیاتی و اجرایی کرده است.

محمودزاده در اشاره به کمک ودیعه اجاره توسط ستاد ملی کرونا، عنوان کرد: این کمک ودیعه‌ها به توانمند کردن مستاجران کمک کرده تا بتوانند اجاره‌های خود را در این ایام سخت پرداخت کنند.

 در ادامه محمود محمودزاده با توجه به ساماندهی بازار اجاره توسط وزارت راه و شهرسازی گفت: این وزارت برای ساماندهی بازار اجاره چندین موضوع را در دستور کار دارد که شامل افزایش سقف تسهیلات در حوزه ودیعه است و قرار است در قالب بودجه سالیانه مصوب شود.

راهکارهای کمک به مستاجران

راهکارهای کمک به مستاجران

از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی تشکیل نظام اجاره‌داری حرفه‌ای است که نهادها و دستگاه‌هایی که به نوعی از نظر قانونی تکالیفی دارند همچون شهرداری‌ها و دستگاه‌های حمایتی، در آن مشارکت خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال آینده شاهد تاثیرات مثبتی در بازار اجاره خواهیم بود؛ افزایش تولید و عرضه واحد مسکونی به عنوان طرح‌های حمایتی که با سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است، می‌تواند موثر باشد.

مطلب پیشنهادی:  تولید مسکن به صرفه نیست

وی ادامه داد: فعال شدن مالیات که از طریق سازمان امور مالیاتی در حال پیگیری و اجرایی شدن است، در کنار هم می‌تواند تاثیرات خود را در حوزه اجاره در کشور بر جای بگذارد.

در 12 اسفند ماه 1400 طی تبادلات گزارشاتی که مابین سازمان امور مالیاتی و وزارت راه شهرسازی صورت گرفت، اعلام شد: کلیه مشمولان مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کرده‌اند، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به “سامانه ملی املاک و اسکان کشور”، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «جزئیات و شرایط گرفتن زمین دولتی» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …