بزودی پرونده مسکن مهر بسته می‌شود

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که ساخت مسکن مهر در کل کشور رو به پایان است و تنها بیش از ۳۰ هزار مسکن مهر باقی مانده در کشور داشتیم که در حال تکمیل بوده و منتظر انشعابات است.
مسکن مهر

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر، صددرصد تکمیل شده‌اند که وزارت نیرو باید به آنها انشعابات آب داده و دیگر انشعابات باید واگذار شود. به همین ترتیب عملا پرونده مسکن مهر در همین دولت بسته خواهد شد.

اسلامی یادآور شد: از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، حدود ۷۷۰ هزار واحد در دولت نهم و دهم تحویل مردم شد. باقی مانده آن نیز در دولت تدبیر و امید احداث شد.

مسکن مهر

وی گفت: دولت تدبیر و امید علاوه بر واحدهای باقی مانده دیگر، سرانه های موردنیاز از جمله محوطه سازی، مسجد، مدرسه، بازارچه، خیابان کشی و دیگر امکاناتی که نیازمند پشتیبانی زندگی هستند همچون خانه بهداشت را نیز احداث کرد.

اسلامی خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن نیز که در این دو سال پایه‌گذاری شد، امروز با بیش از ۵۳۰ هزار واحد در سطح کشور فعال است.

طرح اقدام ملی مسکن چیست؟

گفتنی است که از زمستان سال گذشته بود که طرح مسکن ملی مطرح شد. این طرح شامل ساخت 400 هزار واحد مسکونی است که ساخت 200 هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مطلب پیشنهادی:  عملیات اجرایی واحدهای مسکن مهر فاز 9 قدیم دوباره جان گرفت

چهار شرط عمده برای ثبت‌نام در این طرح اعلام شده است که عبارتند از تأهل و سرپرست خانواده بودن، از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی بودن که این شرط علاوه بر فرد متقاضی به افراد تحت تکفل هم اضافه می‌شود، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا به مدت پنج سال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…