عقب ماندگی در پرداخت وام مسکن ملی را ۶ ماهه جبران می کنیم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون امور اعتباری بانک تخصصی بخش مسکن گفت: با توجه به رفع موانع پیش روی طرح اقدام ملی مسکن، امیدواریم در ۶ ماه اول سال آینده، این عقب ماندگی جبران شود.
مسکن ملی

به گزارش «مجله ملکی دلتا» محمدحسن علمداری افزود: در حوزه تسهیلات تاکنون ۴۲ هزار و ۳۶۱ واحد از طرح اقدام ملی مسکن به بانک عامل معرفی شده است که حدود ۱۰ هزار واحد از آن مراحل اخذ وام را پشت سر گذاشتند و در مرحله عقد قرارداد و دریافت قسط اول هستند.طرح اقدام ملی مسکن یکی از اهداف بانک در سال جاری بود که بر اساس سیاست دولت تعریف شد و تاکنون ۲۰۹ هزار و ۷۳۸ نفر برای این طرح افتتاح حساب کردند که این تعداد مبلغ ۶۴ هزار و ۵۸۰ هزار میلیارد ریال هم زمان با افتتاح حساب واریز کردند.

وی افزود: از این مبلغ هشت هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال تاکنون به طرح‌های اقدام ملی مسکن تزریق شده و بقیه در حساب‌های بانک باقی مانده که به تدریج به طرح‌ها اختصاص داده می‌شود.

عضو هیئت عامل بانک تخصصی بخش مسکن با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر طرح با جهش خوبی مواجه شده است گفت: روز به روز تعداد معرفی شده‌ها و واریز وجوه متقاضیان افزایش می‌یابد.

معاون امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شد تعداد پرداخت تسهیلات در سال جاری بیشتر از این تعداد باشد، افزود: با توجه به موانع پیش روی طرح اقدام ملی مسکن، مشکلات برطرف شد و به نظر می‌رسد در ۶ ماه اول سال آینده عقب ماندگی امسال جبران شود.

وی گفت: پیش‌بینی کردیم میانگین زمان ساخت دو سال و بازپرداخت وام ده سال باشد که البته این موضوع به میزان پیشرفت طرح بستگی دارد.

مقام مسئول در شبکه بانکی در زمینه مسکن مهر نیز گفت: بانک مذکور بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار پذیرفت تفاوت وام ۱۰ میلیون تومانی در شهر پردیس و تفاوت وام پنج میلیون تومانی در سایر شهرها را به طرح‌های نیمه تمام تزریق کند که در حال حاضر برای ۲۰۲ هزار واحدی که پذیرفتیم در مرحله پایانی قرار دارد و قرارداد متمم نیز تنظیم شده است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان های مسکونی ۱۰ تا ۲۰ ساله در تهران

علمداری افزود: اتمام مسکن مهر از نظر بانک زمانی است که افراد واحدهای خود را تحویل بگیرند و فروش اقساطی انجام شود و کارت قسط را دریافت کنند،، اما از نظر مجریان طرح مسکن مهر اتمام عملیات طرح ساختمانی به منزله پایان طرح است که این تفاوت دیدگاه در اتمام پروژه طرح مسکن وجود دارد.

وی گفت: زمان صدور کارت قسط بعد از اتمام عملیات ساختمانی به ۵ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد.

معاون امور اعتباری بانک عامل بخش مسکن با توجه به پیشرفت فیزیکی واحدهای باقی مانده افزود: این واحدها بیشتر از ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به زودی به اتمام می‌رسند.

علمداری گفت: البته بخشی از مسکن مهر فاقد متقاضی است و یا مشکلات قضائی دارد که باید آن‌ها را از این لیست جدا کرد.

وی درباره بافت فرسوده نیز افزود: قرارداد عاملیت با شرکت بازآفرینی شهری داریم که بخشی از تسهیلات در قالب وجوه اداره شده و تسهیلات بدون سپرده بانک مذکور با نرخ ۹ درصد است، بر این اساس در کلانشهرها و تهران و در مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول گفت: متقاضیانی که تسهیلات بیشتری برای ساخت نیاز داشته باشند از محل تسهیلات بدون سپرده و منابع داخلی بانک مبالغی به آن‌ها تزریق می‌کنیم تا طرح‌های نیمه تمام به نتیجه برسد.

علمداری افزود: تاکنون از این محل نزدیک به ۲۰ هزار واحد در سال جاری تخصیص دادیم و قرارداد هم منعقد شده که در شرف پرداخت است.

صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …