نگرانی‌هایی پیرامون حوزه ساخت مسکن ملی

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شاکری اعلام کرد: با تبدیل منبع صندوق ملی مسکن به وام بانک‌ها، نرخ سود این وام کاهش می‌یابد، یعنی یارانه سود وام مسکن به بانک‌ها پرداخت شود و این مهمترین کاری است که باید انجام داد.
طلا و ارز

به گزارش دلتا مگ به نقل از بازار، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم توجه دولت به پیش‌بینی منابع لازم برای صندوق ملی مسکن در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: نگرانی‌هایی پیرامون حوزه ساخت مسکن ملی و  تامین منابع لازم برای این بخش، وجود دارد.

اقبال شاکری در نشست کمیسیون عمران مجلس با وزیر راه و شهرسازی گفت: ظاهرا دولت توجهی به پیش‌بینی لایحه بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای این بخش ندارد.

وی افزود: این در حالی است که سالانه حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان لازم است که به صندوق ملی مسکن واریز شود تا دولت بتواند به تعهدات خود در زمینه ساخت سالانه یک میلیون مسکن عمل کند.

شاکری تصریح کرد: نرخ سود وامی تاثیر بسزایی در تامین مسکن مردم دارد که اگر این منابع تامین نشود، تمام افرادی که برای خرید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند نمی‌توانند اقساط مسکن ملی را بپردازند.

نگرانی‌هایی پیرامون حوزه ساخت مسکن ملی

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: با تبدیل منبع صندوق ملی مسکن به وام بانک‌ها، نرخ سود این وام کاهش می‌یابد و این مهمترین کاری است که باید انجام داد.

مطلب پیشنهادی:  پالایش 4 میلیون نفر در طرح ملی مسکن تا پایان خرداد

در ادامه شاکری افزود: علاوه براین، باید منابع لازم برای زیرساخت‌های حوزه ساخت مسکن ملی را نیز تامین کرد.

از سوی دیگر نیز هزینه‌هایی مانند هزینه نظام مهندسی و صدور مجوز پایان کار شهرداری، بایستی شامل تخفیف شود.

وی همچنین درخصوص ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات لازم برای صندوق ملی مسکن، گفت: ما تلاش کردیم تا حدودی این اعتبارات را تامین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم از دیگر اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی برای ساخت این میزان مسکن، گفت: در حوزه مدیران این وزارتخانه تغییراتی با اعمال گردد چرا که بسیاری از استان‌ها از عدم فعال شدن اداره کل راه و شهرسازی خود گلایه دارند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «اعلام سقف پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …