کنترل اجاره بها با شکست مواجه شد!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
متوسط اجاره واحد مسکونی در تهران رشد بیش از ۴۸ درصدی در بهمن امسال در مقایسه با بهمن سال قبل و در کل کشور رشد بیش از ۵۲ درصدی داشته است.
کنترل اجاره بها

به گزارش دلتا مگ به نقل از قدس آنلاین، کارشناس اقتصاد مسکن گفت: نهاد سیاستگذار مسکن جلوی رشد ماهانه قیمت را گرفت ولی در کنترل اجاره بها شکست خورد.

بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در بهمن امسال، متوسط قیمت مسکن در هر متر مربع از ۳۳ میلیون تومان عبور کرد و  نسبت به ماه دی رشد ۴ دهم درصدی داشت.

شاخص متوسط قیمت مسکن در بهمن امسال در مقایسه با بهمن ماه سال قبل از آن نیز رشد ۱۶.۴ درصدی داشته است.

اگرچه از افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن که در ۱۳۹۹ رخ داد و رشد ماهانه قیمت‌ها تقریبا بی‌سابقه بود، دیگر در سال جاری خبری نیست.

جلوی این افزایش قیمت ماهانه یا گرفته شده یا سرعت آن به حداقل رسیده اما همچنان بازار مسکن شرایط رکود تورمی را تحمل می‌کند.

وضعیت کنترل اجاره بها در تهران

وضعیت کنترل اجاره بها در تهران

خشایار باقرپور درباره آخرین وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: تا دی ماه امسال افزایش متوسط قیمت مسکن تا ۳۰ یا ۳۱ درصد بود ولی افزایش اجاره‌بها بین ۵۰ تا ۵۴ درصد بود.

مطلب پیشنهادی:  پیامدهای مصوبه تعیین سقف اجاره

کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: به عبارت دیگر سیاست‌های دستگاه سیاست‌گذاری بخش مسکن در کنترل بازار اجاره مسکن کاملا ناکارآمد بوده است.

باقرپور اظهار کرد: منطقه ۱۰ در سال‌های قبل جزو چند منطقه اول بود اما در ماه‌های گذشته توانسته رتبه دوم را به علت کوچک متراژ بودن، در تعداد معاملات حفظ کند.

فعال صنعت ساخت و ساز با اشاره به کسب رتبه منطقه ۴ تهران در معاملات مسکن گفت: متوسط قیمت این منطقه متری ۳۵ میلیون تومان است که اگرچه از متوسط کل تهران بالاتر است اما توانسته رتبه سوم معاملات را کسب کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «افزایش مداوم قیمت اوراق تسه» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

ثبت آگهی ملکی در سراسر ایران رایگان شد!

دلتا اولین سایت تخصصی ملکی ایران است؛ که امکان ثبت هر گونه آگهی ملکی را برای شما کاربر گرا…