پرداخت تسهیلات برای نوسازی بافت‌های فرسوده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از۲.۵ میلیون واحد بافت فرسوده در سطح کشور باید نوسازی شود. پیش‌بینی شده است در سال ۱۵۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کل کشور نوسازی شود و منابع برای این امر هم منظور شده است.
نوسازی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تابناک، وزیر را و شهرسازی گفت: با نوسازی ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر تهران شاهد کاهش قیمت مسکن و همچنین نرخ اجاره در شهر تهران خواهیم بود.

رستم قاسمی، وزیر را و شهرسازی در نشست همکاری مشترک برای نوسازی مسکن گفت: زیرساخت‌های نرم افزاری ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور فراهم است. ثبت‌نام‌ها انجام شده و همچنین بخش قابل توجهی از پایش‌ها صورت گرفته و در این مسیر زمین به اندازه بیش از یک و نیم میلیون واحد آماده بارگذاری شده است.

قاسمی افزود: مجموعه واحد‌هایی که امروز در کشور داریم بیش از ۸۰۰ هزار واحد بوده که در استان‌ها مختلف است. این به جز ۲۲۰هزار واحدمسکونی مسکن مهراست که از پیشرفت‌های ۱۵ تا ۹۰ درصد برخوردار بوده است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر توجه به بافت‌های فرسوده گفت: ما در بسیاری از شهر‌های کشور بافت فرسوده داریم. بیش از۲.۵ میلیون واحد بافت فرسوده در سطح کشور باید نوسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده است در سال ۱۵۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کل کشور نوسازی شود و منابع برای این امر هم منظور شده است البته این کار در استان‌ها شروع شده است و در شهر تهران به همت شهردار ان‌شاء‌الله این کار شروع خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  آیا شارژ ساختمان به واحد‌های خالی تعلق می‌گیرد؟

قاسمی اظهار کرد: در سال‌های گذشته کمتر از ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ساخته شده است و ساخت ۱۳۰ هزار واحد در تهران اقدام بزرگی است.

آغاز جهاد نوسازی در بافت‌های فرسوده

آغاز جهاد نوسازی در بافت‌های فرسوده

رستمی قاسمی در ادامه در مورد نرخ تسهیلات گفت: ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ خوبی برای ساخت واحد‌های مسکونی پیش بینی و برای نوسازی منزل ودیعه ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با اقدام‌هایی که شهرداری تهران با حضور نیرو‌های قوی و مقتدر و با انگیزه برای بافت‌های فرسوده انجام خواهند داد، مسئله نوسازی بافت‌های فرسوده تهران در دوره ۴ ساله دولت مردمی سیزدهم به نتایج خوبی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم گفت: با امضای تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران می توان ا اعلام کرد جهاد نوسازی در بافت های فرسوده آغاز شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «آب رفتن نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …