وام مسکن ارزان شد

0
4
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هم‌اکنون بهای هر برگه وام مسکن با قیمت میانگین حدود ۱۳۶ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
ساخت و یا خرید خانه

به گزارش دلتا مگ به نقل از ساختمان آنلاین، قیمت هر برگه وام مسکن که در بهمن ماه امسال رکوردهای پی‌درپی جا ‌به‌جا کرده و به بالاتر از ۱۷۰ هزار تومان رسیده بود، در اسفند ماه نزولی شده و امروز به کانال قیمت ۱۳۰ هزار تومان برگشت.

افراد برای دریافت هر یک میلیون تومان وام مسکن باید دو برگه از اوراق تسهیلات مسکن را خریداری کنند و به این ترتیب زوجین تهرانی برای دریافت سقف ۴۵۰ میلیون تومانی وام مسکن بایستی۹۰۰ برگه خریداری کنند.

در حال‌حاضر قیمت هر برگه وام مسکن حدود ۳۵ هزار تومان کاهش قیمت داشته و به این ترتیب وام ۴۵۰ میلیون تومانی زوجین تاکنون حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.

کسانی که اوراق وام مسکن را به صورت کامل خریداری می‌کنند، سود کمتر و مدت بازپرداخت طولانی‌تری دارند.

بر همین اساس خریداران وام مسکن در مدل قبلی می‌توانند وام مسکن خود را ۱۲ ساله و وام جعاله را ۵ ساله بازپرداخت کنند و سود وام آنها ۱۷.۵ درصد است.

مطلب پیشنهادی:  خروج تدریجی بازار مسکن از بلاتکلیفی

درخصوص مدل جدید باید گفت که خریداران نصف اوراق مورد نیاز را می‌خرند و بایستی ۱۸ درصد سود پرداخت کنند. حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده مذکور ۹۶ ماه معادل هشت سال است.

از سوی دیگر مهلت پرداخت وام نیم‌بهای مسکن تا پایان امسال دوباره تمدید شده است. همچنین اگر افراد تا پایان سال قصد خرید خانه ندارند اما متقاضی دریافت وام نیم‌بهای مسکن هستند، می‌توانند درخواست خود را تا آخر اسفند ماه امسال در بانک مسکن ثبت کنند.

در این صورت تا پایان اردیبهشت سال آینده فرصت دارند اوراق را به بانک ارائه داده و وام نیم‌بهای مسکن بگیرند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تخلیه تدریجی حباب مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …