انعطاف قیمت در فروش آپارتمان های قدیمی

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد، فروشنده‌های آپارتمان های قدیمی که اکنون در بازار مسکن حضور دارند، اندکی در قیمت‌های پیشنهادی اولیه انعطاف نشان داده‌اند.
آپارتمان های قدیمی

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، کاهش جزئی قیمت آپارتمان های قدیمی در بازار مسکن به این دلیل است که در یک ماه اخیر، دست بالا در معاملات مسکن کاملا در اختیار خریداران بوده است.

در حال حاضر فروشندگان آپارتمان‌های قدیمی با سن بنای بیش از 20 سال برای فروش املاک خود مصر هستند اما خریداران تمایل دارند بدون عجله فایل‌های موجود در بازار را بررسی کرده و بهترین گزینه ممکن را برای خرید بیابند.

در حال حاضر متقاضیان خرید آپارتمان های قدیمی، به دنبال کمترین قیمت در بازار مسکن هستند. از سوی دیگر کمترین نیاز به بازسازی را داشته باشد و در عین حال از نظر امکاناتی از قبیل آسانسور و پارکینگ وضعیت قابل قبولی داشته باشد یا اینکه در صورت نداشتن آسانسور ترجیحا در طبقه اول یا دوم واقع شده باشد.

البته برخی متقاضیان خرید آپارتمان های قدیمی با این هدف به سراغ املاک مذکور می‌آیند که بتوانند با خرید یک واحد مسکونی به اصطلاح «به قیمت رسیده» بخشی از نقدینگی خود را نیز صرف بازسازی ملک مورد نظر به سلیقه خود کنند.

آپارتمان های قدیمی

بررسی‌ها نشان می‌دهد برای کسانی که با محدودیت بودجه روبه‌رو هستند، این گزینه به مراتب مطلوب‌تر از خرید آپارتمان میان‌سال بدون نیاز به بازسازی است.

مطلب پیشنهادی:  نکات حقوقی درخصوص صدور پروانه ساختمانی

با این وصف در حال حاضر جست‌وجوگران آپارتمان های قدیمی برای انجام بهترین خرید ممکن قاعدتا باید زمان قابل توجهی را صرف جست‌وجو کنند و تمایل ندارند بدون بررسی همه گزینه‌های مشابه در یک محله، پای معامله و عقد نهایی قرارداد بروند.

این وضعیت سبب شده برخی فروشنده‌های حاضر در بازار که خانه‌هایی از گروه سنی بالای 20 سال ساخت دارند ناگزیر به انعطاف قیمت شوند تا به این ترتیب مدت کمتری در صف انتظار فروش بمانند. اما باید دید این استراتژی که به تازگی و احتمالا تحت تاثیر ادامه روند کاهش نرخ ارز از سوی فروشندگان به کار گرفته شده، تا چه اندازه به افزایش تعداد معاملات مسکن منجر می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «دمای بالای قیمت مسکن در پرند و پردیس» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …