هرآنچه که باید در مورد خرید خانه کلنگی بدانیم

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از نکات خرید ملک کلنگی ، بررسی تراکم آن است. به بیان دیگر، از آنجا که املاک کلنگی بیشتر به منظور ساخت و ساز خریداری می‌شوند، این مسئله اهمیت زیادی را در خرید آن‌ها ایفا می‌کند. تراکم ملک کلنگی، میزان مقاومت آن را برای ساخت و ساز بنا نشان می‌دهد.
خرید خانه کلنگی

در حوزه املاک با گزینه‌های مختلفی در بازار روبرو هستیم که بایستی بر اساس اولویت‌های شخصی و همچنین اصول خریدوفروش مناسب، آن‌ها را بررسی کنیم و در آخر تصمیم درست را اتخاذ کنیم. خانه کلنگی یکی از انواع مسکن است که طرفداران زیادی دارد. اگر در فکر خرید خانه کلنگی هستید، نوشته دلتا مگ را بخوانید.

با افزایش سن ساختمان و سطح بهره‌برداری از ملک به مرور کم و فرسودگی بنا بیشتر می‌شود تا آنجا که هم سکونت و هم کار در ساختمان را دشوار می‌کند. در اصطلاح به اینگونه املاک، کلنگی می‌گویند. به طور کلی ملک کلنگی یعنی خانه‌ای که قابلیت سکونت ندارد (عمر مفید ساختمان تمام شده) و فقط ارزش زمین در نظر گرفته می‌شود.

نکات مهم قبل از خرید خانه کلنگی

اگر قصد سرمایه‌گذاری در یک خانه کلنگی را دارید، باید قبل از معامله به نکات زیر دقت کنید:

بررسی تراکم ملک کلنگی

یکی از نکات خرید ملک کلنگی ، بررسی تراکم آن است. به بیان دیگر، از آنجا که املاک کلنگی بیشتر به منظور ساخت و ساز خریداری می‌شوند، این مسئله اهمیت زیادی را در خرید آن‌ها ایفا می‌کند.

تراکم ملک کلنگی، میزان مقاومت آن را برای ساخت و ساز بنا نشان می‌دهد. بنابراین هر چه تراکم ملک کلنگی بالاتر باشد، ساختمان و بنای بیشتری را می‌توان در آن احداث کرد.

بررسی ابعاد ملک کلنگی

بررسی ابعاد یک ملک کلنگی، در خرید آن برای ساخت و ساز اهمیت دارد زیرا ابعاد خانه کلنگی می‌تواند در تعداد طبقات بنای جدید تاثیرگذار باشد. علاوه بر آن، ابعاد ملک فرسوده، مستقیما روی نقشه بنای جدید و خوش ساخت بودن آن تاثیر دارد.

مطلب پیشنهادی:  نقش فراموش شده خدمات شهری در کنار ساخت مسکن

متراژ ملک

متراژ یک خانه کلنگی بسیار مهم است. با توجه به اینکه بازسازی املاک با متراژ بالا هزینه بیشتری دارد، بنابراین قبل از هر اقدامی بودجه خود را در نظر بگیرید. همچنین ابعاد یک ملک کلنگی در ساخت‌وساز آن مهم است. مثلا ابعاد یک ملک 20 در 10 متر، برای ایجاد واحدهای نوساز، مناسب‌تر از یک ملک با ابعاد 25 در 8 متر است، که عرض کمی دارد.

هرآنچه که باید در مورد خرید خانه کلنگی بدانیم

مزیت املاک کلنگی

اغلب خانه‌های کلنگی به منظور سرمایه‌گذاری خرید و فروش می‌شوند. هم خریدار می‌تواند با ساخت یک آپارتمان چند طبقه در آن سود خوبی به دست آورد، هم فروشنده می‌تواند با قیمت خوبی آن را بفروشد.

همچنین با وجود اینکه خانه‌های کلنگی از امکانات املاک نوساز محروم هستند، اما خریداران این خانه‌ها از امتیاز “قدرالسهم” هنگام ساخت‌‌وساز بهره‌مند می‌شوند و در آینده نزدیک می‌توانند به بیشترین سود در مقایسه با مالکان واحدهای نوساز دست یابند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تهاتر ملک چیست و چه مزایایی دارد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…